تبریز؛

برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی روستاییان شهرستان سراب

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سراب از برگزاری اولین نمایشگاه توانمندیها و دستاوردهای روستائیان و عشایر خبرداد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛داور سلیمی در گفتگو با خبرنگاران  هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت  ها و پتانسیل های بالقوه شهرستان سراب عنوان کرد و گفت : معرفی محصولات و فرآورده های  روستاییان و عشایر به صورت سنتی و صنعتی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است . 

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره عسل و لبنیات در سال گذشته گفت : این جشنواره موجب معرفی و برند سازی ظرفیت های گردشگری ، اقتصادی و تولیدات دامی ، کشاورزی و صنایع دستی منطقه سراب شد . 

دبیر برگزاری این جشنواره ادامه داد :تلاش بر اين است كه مسافريني كه به قصد استفاده از طبيعت شمالغرب كشور از شهرستان سراب عبور مي كنند متوقف شده و از جاذبه هاي طبيعي ، گردشگري و محصولات با كيفيت لبنيات و عسل اين منطقه استفاده كنند . 

وی ،اظهار کرد : اين شهرستان با دارابودن 72 اثر ثبتي و 150 اثر غير ثبتي يكي از مناطق مهم گردشگري در كشور است .

سلیمی افزود : این جشنواره ، 24 شهریور ماه سالجاری روز چهارشنبه ساعت 17 عصردر محل اردوگاه شهید فهمیده  افتتاح می شود و مراسم اختتامیه آن 27 شهریور ساعت 16 عصر برگزار خواهد شد .  
 
وی گفت :در اين جشنواره نمايشگاه محصولات کشاورزی و دامپروری ، فرآورده های دامی و لبنی، صنايع دستي ، گياهان دارويي، غذاهای محلی و سوغات منطقه سراب در 25 غرفه به معرض نمایش گذاشته خواهد شد .

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.