قزوین؛

فعالیت ۲ هزار هیئت مذهبی در استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در استان قزوین یک هزار مبلغ و ۲ هزار هیئت مذهبی فعالیت دارند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی افزود : این آمار نشان دهنده ظرفیت بالای استان در امورات مذهبی است.

وی افزود : جامعه ایرانی جامعه ای کاملا دینی است و مظاهر فرهنگی و دینی در آن کاملا مشهود است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد : با توجه به ویژگی‌های دینی و فرهنگی گاهی اوقات شاهد ناهنجاری‌هایی و آمارهای نگران کننده در زمینه های مختلفی مانند طلاق، اعتیاد و غیره می شویم که از آن رنج برده و جامعه روحانیون را نگران کرده است.

حجت‌الاسلام  نعمت‌اللهی افزود : این آمار نشان دهنده ظرفیت بالای استان در امورات مذهبی است. با طرح این سوال که جامعه دارای چنین ویژگی‌های فرهنگی و دینی چرا باید ناهنجاری داشته باشد، عنوان کرد: در جامعه ایران دو مفهوم فرهنگ دینی و تربیت دینی گم شده است و تربیت دینی یکی از خلاهای جدی جامعه ایرانی محسوب می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: شبکه تبلیغ شبکه‌ای است که می تواند در عرصه تربیت دینی تاثیرگذار باشد و باید از این شبکه به شکل بهتری استفاده شود.

حجت‌الاسلام  نعمت‌اللهی تصریح کرد: روحانیت به شکل سنتی وظایف خود را انجام داده ولی باید سازوکارهایی طراحی شود که از این ظرفیت بتوانیم به نحو بهتری استفاده کنیم.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: روحانیت همواره در خط اول برنامه های فرهنگی بوده و باید از ظرفیت آنها در تمامی مسائل فرهنگی به نحو احسن استفاده کرد.

وی افزود: در استان قزوین یک هزار مبلغ و دو هزار هیئت مذهبی شناسایی شده وجود دارد که نشان دهنده ظرفیت بالای استان در امورات مذهبی است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.