احمدرضا درویش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیام امام حسین (ع) بالاترین تکیه گاه فرهنگی است

قیام امام حسین (ع) بهترین تکیه‌گاه فرهنگی است و سینما باید نسبت به این موضوع در جریانسازی فرهنگی نقش خود را ایفا کند.

احمدرضا درویش کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در آستانه آغاز اولین جشنواره مردمی فیلم و عکس چهلچراغ در خصوص اهمیت برگزاری این جشنواره با موضوعیت زندگی امام حسین (ع) گفت: به هرحال جای این جشنواره به جهت وجه مضمونی ماجرا در سینمای ملی ما خالی بود چون به لحاظ هویتی و فرهنگی تکیه گاه محکمی برای جامعه است بخصوص جوامعی مانند ما که ساختارهای هویتی کهنی دارند.

وی افزود: اگر بپرسیم بهترین تکیه گاه فرهنگی کشور ما چیست می‌توان گفت قطعا قیام امام حسین (ع) است که بالاترین مقام به لحاظ هویتی و معرفتی دارد. در کنار آن سینما هم باید نسبت به این موضوع با تولید، فیلمنامه و فیلم در جریان سازی فرهنگی نقش خود را ایفا کند.

کارگردان «دوئل» تصریح کرد: میلیاردها ستاره در منظومه و در آسمان فرهنگ وجود دارد که امام حسین (ع) در این منظومه ستاره رخشان است پس سینما و جریان هنر نمی‌تواند از آن بگذرد.

کارگردان «رستاخیز» اظهارداشت: راه اندازی مسائل فرهنگی مانند جشنواره چهلچراغ باید در دیگر جریان‌های هنری نیز به وجود بیاید، تلاش‌های فراوانی شده اما در جریان سازی فرهنگی در حوزه آئینی جشنواره سراغش نرفته بودیم که خوشبختانه به همت موسسه فرهنگی شهید آوینی این اتفاق در حال رخ دادن است.

وی یادآور شد: این بهانه و فضای خوبی است که هنرمندان هنر عرصه عاشورایی دور هم جمع شوند و به بهانه معارف عاشورایی به تماشای آثار یکدیگر بنشینند و می‌تواند حرکت مثبتی در جهت تشویق و تحریک استعداد ها و خلاقیت‌ها در عرصه فرهنگ عاشورایی باشد.

درویش خاطرنشان کرد: باید به همت و مجاهدت دوستانمان در موسسه شهید آوینی دست مریزاد گفت و امیدوارم که روز به روز باعث افزایش خیر، برکت، همدلی و ایجاد امید و شور در عاشقان هنر عاشورایی شوند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار