لرستان؛

ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب جهت بررسی زوایای فاجعه منا

نماینده ولی فقیه در لرستان فاجعه منا را بیانگر بی کفایتی آل سعود در اداره حرمین شرفین خواند و گفت: حرمین شرفین باید از سوی شورایی مرکب از مسلمانان جهان اداره شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، گفت: امام محمدباقر(ع)  شخصیتی معنوی، عقلانی و علمی است.
 
وی با اشاره به اینکه امام باقر(ع) معروف به باقرالعلوم است، افزود: امام باقر(ع) شکافنده علوم و معارف اهل بیت(ع) است و بین شیعه و اهل سنت از محبوبیت برخوردار و حافظ و نگهبان باورهای اعتقادی شیعیان است.
 
دعای عرفه، دعای معرفت و بصیرت افزایی است
 
نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به نهم ماه ذی الحجه و روز عرفه، عنوان داشت: دعای عرفه دریچه های معرفت و عشق به خدا در دل و جان انسان است.
 
وی عرفه را روز التماس و حاجت بردن به درگاه الهی خواند و اظهار داشت: دعای عرفه دعای معرفت و بصیرت بوده و یک دوره خداشناسی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: برای کسب معرفت و بصیرت نسبت به دشمن و توطئه های دشمنان دعای عرفه خوانده شود.
 
وی با اشاره به اینکه دعای عرفه روز یکشنبه 21 شهریورماه جاری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: حضور در مراسم دعای عرفه جبران مراسم برائت از مشرکان است.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان بیان داشت: خون پاک شهدا به ویژه شهدای حج آل سعود جنایتکار را نابود خواهد کرد و به سزای اعمال خود می رسند.
 
وی با تبریک عید سعید قربان برپایی نماز عید را از جمله اعمال وارد شده برای این روز عنوان کرد و از عموم مردم دعوت کرد که در برگزاری نماز عید فطر شرکت کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه به سالگرد حادثه تلخ و غمبار منا اشاره کرد و یادآور شد: از به شهادت رسیدن 465 زائر ایرانی، 33 نفر از استان لرستان بوده که مظلومانه به  شهادت رسیدند.
 
تشکیل کمیته حقیقت یاب و بررسی زوایای حادثه منا
 
امام جمعه خرم آباد بر ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب با عضویت مسلمانان جهان خبر داد و گفت: تشکیل این کمیته برای بررسی زوایای حادثه تلخ منا که جنایتی تاریخی بود ضروری است.
 
وی وضعیت حادثه منا و به شهادت رسیدن بیش از 7 هزار زائر را دردناک خواند و افزود: مقصرین این حادثه باید شناسایی و مجازات شوند.
 
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با بیان اینکه فاجعه منا بیانگر بی تدبیری و بی کفایتی آل سعود در اداره حرمین شرفین است، افزود: حرمین شرفین باید از سوی شورایی مرکب از مسلمانان جهان اداره شود.
 
وی به عملکرد رژیم جنایتکار آل سعود اشاره کرد و گفـت: این رژیم به دنبال تعبیر کارهای رژیم صهیونیستی است، اقداماتی که آل سعود انجام می دهد موجب خوشحالی رژیم صهیونیستی است.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امسال اعمال حج بدون روح و به خواسته آمریکا برگزار می شود، عنوان کرد: آل سعود بداند همچنان فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل در سراسر جهان طنین انداز خواهد شد.
 
وی سپرده شدن امورات حج به رژیم صهیونیستی را نشان از بی تدبیری و بی کفایتی آل سعود خواند و گفت: پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت ایام حج برای مسلمانان موجب خوشحالی آنان شد.
 
حجت الاسلام والمسلمسن میرعمادی با بیان اینکه پیام رهبر معظم انقلاب سرنوشت ساز و مهم بود، افزود: امروز آل سعود با پول دهان روزنامه ها و خبرگزاری ها را بسته است و فقط یک صدا از ایران اسلامی بلند می شود که در برابر آل سعود می ایستد.
 
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در برابر آل سعود ایستادند، خاطرنشان کرد: پیام رهبری نجات بخش دنیا و سخنان ایشان امید بخش است.
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.