گیلان؛

مظلومیت شهدای حادثه منا گریبان عمال ظالم سعودی را می گیرد + تصاویر

رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت: حاکمان بی لیاقت و بی مسئولیت سعودی در روند وقوع حادثه ی جانگداز منا ظلمی کردند که در دنیا و قیامت باید پاسخگو باشند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛  سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت کشور پیش از ظهر امروز در مراسم نخستین سالگرد جانباختگان فاجعه منا در مصلای امام خمینی‌ رشت با بیان خاطراتی از مراحل شناسایی و بازگرداندن پیکر پاک حجاج شهید به میهن افزود : منویات رهبر معظم انقلاب در جمع نظامیان برای شناسایی و بازگرداندن پیکر شهدا، بسیار اثرگذار و سرنوشت ساز بود.

وی  تصریح کرد : شناعت آل سعود در نحوه مواجهه با حادثه ی منا بحدی بود که بسیاری از علما اهل تسنن جهان اسلام نیز برائت خود را از تفکر وهابی اعلام داشتند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر شان و کرامت حج ابراهیمی اضافه کرد : در حج واقعی باید عزت و شکوه و معنویت مراسم حفظ شود چرا که مالک اصلی حرمین شریفین امت اسلام اند و آل سعود طبق شرع اسلام هیچگونه مالکیتی بر مکه و مدینه ندارد.

سعید اوحدی همچنین از پیگیری جدی جمهوری اسلامی برای احقاق حقوق حقه خانواده های حادثه منا تاکید کرد و افزود : در این راستا مدارک و شواهد لازم مستند سازی شده که تدوین 700 مصاحبه از شاهدان حادثه نمونه از آن است.

وی  اضافه کرد : در راستای منویات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم پیگیری جدی حقوق بازماندگان حادثه ی منا در مجامع بین المللی، دستگاه های قضایی – دیپلماسی – حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تعامل و پیگیری لازم را آغاز کرده اند و تا نیل به نتایج مطلوب حقوقی کوتاه نخواهند آمد.

در پایان از 16 خانواده شهید گیلانی حادثه منا تجلیل شد.






انتهای پیام /م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.