ایلام؛

راه اندازی 20موکب در مسیر زائران اربعین

20موکب پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مسیر نقطه ایثار مهران تا شهر بدره عراق راه اندازی خواهد شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی  اعلام کرد: در نشست بررسی کیفیت خدمات دهی به زائران اربعین حسینی که هفته گذشته با حضور مشاور فرهنگی استاندار واسط عراق و شورای هیات های مذهبی دو استان ایلام و واسط عراق در محل این سازمان برگزار شد احداث این تعداد موکب توسط طرف عراقی مصوب شد.

حجت الاسلام حشمت رستمی گفت: همچنین شورای هیات های مذهبی استان نیز مکلف به تامین امکانات مورد نیاز این موکب های نظیر مواد غذایی، بهداشتی، آب آشامیدنی و غیره برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی شده است.

وی افزود: در این نشست مصوب شد 100نفر از فعالان مذهبی ایلام که به دو زبان عربی و فارسی مسلط باشند برای راهنمایی زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران مستقر شوند.

رستمی اظهار کرد: همچنین 100 نفر از فعالان مذهبی استان واسط عراق توسط فعالان مذهبی ایلام آموزش زبان فارسی را برای راهنمایی زائران عراقی کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی و همایش اربعین مساله بسیار مهمی در دنیای اسلام است گفت: این همایش اقتدار شیعه است که تک تک زائران در آن نقش دارند و باید از تمام تلاش برای برگزاری با کیفیت آن استفاده شود.




 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.