واشینگتن پست: لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا، سودی برای اقتصاد این کشور نداشته است

در حالی که آمریکا بخشی از تحریم‌ها علیه کوبا را لغو کرده است، اقتصاد این کشور سود چندانی از این موضوع نبرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست؛ "برونو رودریگز"، وزیر خارجه کوبا، در گزارش سالانه این کشور اظهار کرد تحریم های سال گذشته آمریکا ضرری برابر با 4.6 میلیارد دلار برای کوبا داشته است. بر اساس این گزارش میزان ضرر ایجاد شده به دلیل این تحریم های 55 ساله اکنون به 125.9 میلیارد دلار رسیده است. 

گزارش های ارائه شده در زمینه تحریم های آمریکا، اقدامی است از سوی دولت کوبا به منظور نمایش آسیب های وارد شده بر اثر این تحریم ها. هاوانا با استفاده از این گزارش این پیام را منتشر می کند که بیشتر مشکلات اقتصادی کشور در نتیجه تحریم های آمریکا رخ می دهد. در این گزارش ها به جریمه شرکای اقتصادی کوبا و همچنین فرصت های اقتصادی از دست رفته بر اثر تحریم ها نیز اشاره می شود. برای مثال این گزارش پیش بینی کرده است هاوانا به دلیل تحریم های آمریکا از فروش 105 میلیون دلار از محصولات خود محروم شده و این مبلغ را در میان ضررهای ایجاد شده، محاسبه می کند.

رودریگز، اوباما را به دلیل آسان کردن سفرهای میان آمریکا و کوبا و همچنین بهبود روش های تجارت مالی میان این دو کشور، مورد ستایش قرار داد. با این حال وی اظهار کرد که روشی اساسی در لغو تحریم ها وجود نداشته و به همین دلیل تاکنون تغییرات اقتصادی گسترده ای در کوبا رخ نداده است. 

رودریگز به وجود مشکل در اقتصاد مرکزی کوبا و دشواری ها در خصوص بهبود بهره وری در نظام تاریخ گذشته دیوان سالاری این کشور نیز اعتراف کرد.

در حالی که خبرنگاران در حال خروج از کنفرانس خبری رودریگز بودند، کاردار سفارت آمریکا در کوبا برای بازدید به این مکان وارد شد. دیپلمات های آمریکا و کوبا در ماه های گذشته چندین بار با یکدیگر ملاقات کرده و به بحث نشسته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار