اصفهان؛

نبود نشاط عامل بیماری های روحی در جامعه است

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: بی نشاطی، غم و غصه در جامعه عامل بیماری های روحی و جسمی و دوری از لطف خدا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید، در درس اخلاق این هفته خود افزود: غم و غصه هیچ سودی برای جامعه و افراد ندارد و مشکلات و مکافات زندگی با غم و غصه رفع شدنی نیست بلکه پیامدهای جسمی، روحی و معنوی برای انسان و جامعه دارد.
وی بیان کرد: غم و غصه انسان را از درون فرسوده می کند و بیماری های جسمی و روحی نا مشهور و نا علاج مانند سرطان ها، ضعف عصاب و بیماری های قلبی از همین غم و غصه ایجاد می شود.
رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) در خصوص غم غصه خوردن، تصریح کرد: در این روایت غم و غصه موجب می شود خداوند نظرلطفش را از انسان بردارد و غم و غصه هایی برای انسان پیش بیاید که حل شدنی نباشد و دل مشغولی به جز خدا ایجاد و انسان را از واع گرایی به انسانی آمال و آرزویی تبدیل می کند.
وی ادامه داد: نارضایتی از خداوند و عصابنیت از حضرت حق از دیگر پیامدهای غم و غصه خوردن است که این موضوع عواقب بدی برای انسان ایجاد می کند.
آیت الله مظاهری با بیان اینکه انسان اگر دوستی خداوند را می خواهد باید به لطف او امیدوار باشد، گفت: انسانی که دوستی خدا می خواهد به گذشته و آینده فکر نکرده و غصه نمی خورد و نگاهش به لطف خداوند متعال است که در چنین شرایطی خداوند نیز به او اطمینان خاطر می دهد.
وی خاطرنشان کرد: انسان با همه مشکلات نباید غم و غصه را در درون خود جای دهد که این موضوع پیامدهای روحی و جسمی و دنیایی و آخرت برای انسان ایجاد می کند و همواره با توکل بر خداوند زندگی خود را اداره کند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار