ارومیه؛

بهره برداری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت دو واحد تولید و صنعتی

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت دو واحد تولید و صنعتی در شهرستانهای سلماس و خوی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، واحد تولید سفال ماشینی طی آیینی با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی سلماس بهره برداری شد.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال در زمینی به مساحت هفت هزار و 700 متر مربع احداث شده است.

این واحد تولیدی با تولید روزانه 30 هزار قالب سفال راه اندازی شده که با بهره برداری از آن برای 50 نفر زمینه شغل فراهم شده است.

تولیدات کارخانه نگین سفال سلماس اغلب در زمینه محصولات سفالی و سرامیکی ساختمانی غیرنسوز است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر خود به آذربایجان غربی از واحدهای تولیدی دربهای صنعتی و ضد سرقت در سلماس بازدید کرد.

نعمت زاده در بازدید از این واحدهای تولیدی گفت: شهرستان سلماس با وجود واحدهای تولیدی در زمینه صنایع غذایی، محصولات بتنی و نیز به علت وجود معادن مختلف ظرفیت زیادی برای توسعه صنعتی دارد.

وی افزود: شهرستان سلماس در تولید درب های صنعتی و ضد سرقت به پایگاه و قطب تولید این محصول در کشور تبدیل شده است و در 30 واحد تولیدی درب های صنعتی و ضد سرقت این شهرستان برای 2500 نفر زمینه اشتغال ایجاد شده است.

وی در خصوص راه اندازی دوباره واحدهای تولیدی راکد در این شهرستان اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده و حمایت دولت و همچنین هماهنگی به عمل آمده با بانک ها، تلاش می کنیم که منابع مالی مورد نیاز و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کوچک و متوسط راکد و نیمه راکد تامین کنیم.

همچنین با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کارخانه آذر کابل و فاز توسعه نساجی خوی بهره برداری شد.

کارخانه آذرکابل خوی و فاز توسعه نساجی خوی با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت بهره برداری شده و عملیات احداث شهرک کانی غیرفلزی خوی آغاز شد.

فرماندار شهرستان خوی در آیین افتتاح واحد صنعتی آذرکابل گفت: احداث این واحد تولیدی و صنعتی در سال 93 در شهرک صنعتی خوی آغاز شده و بهره برداری آزمایشی آن در سال گذشته انجام شد.

حسین سیوانی اصل افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری بالغ بر 45 میلیارد ریال احداث شده و با راه اندازی آن امکان تولید 200 نوع کابل در سایزها و کاربردهای مختلف فراهم شده است.

وی میزان اشغال آفرینی مستقیم این کارخانه را 12 نفر اعلام کرد و ادامه داد: با راه اندازی این واحد صنعتی برای 20 نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده که با افزایش تولید، میزان کارآفرینی مستقیم آن افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین عملیات اجرایی احداث شهرک کانی های غیرفلزی شهرستان خوی که چند سال پیش در محل شهر ائواوغلی این شهرستان کلنگ زنی شده بود، امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: معدن ، تجارت ، تولید ، سلماس ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.