شهرکرد؛

طرح جامع شهرکرد بازنگری می شود

طرح جامع شهر شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با اختصاص 3 میلیارد ریال بازنگری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست بررسی مشکلات شهر شهرکرد از اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار برای بازنگری طرح جامع شهرکرد خبر داد و گفت: یک میلیارد و 500 میلیون ریال آن از محل اعتبارات ملی و مابقی از محل اعتبارات استانی تأمین می شود.

قاسم سلیمانی افزود: با توجه به تصویب طرح جامع شهرکرد در تیر 1386 و پایان مدت 10 ساله آن، تعیین مشاور مربوط به بازنگری این طرح تا 45 روز آینده ضروری است.

وی ادامه داد: پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 10 و 12 هم برای اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در منطقه غرب شهرکرد اختصاص یافت.

سلیمانی از ادارات کل راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی استان هم خواست تا دو هفته آینده نسبت به آزادسازی و تعیین تکلیف مسیر احداث کمربندی شمال شهرکرد اقدام کنند.

وی همچنین خواستار ارائه راهکار عملی برای تأمین آب به میزان دو لیتر بر ثانیه به منظور تجمیع پرورش دهندگان دام سبک در غرب شهرکرد شد.

سلیمانی گفت: دولت یازدهم در سال گذشته با وجود مشکلات مالی و اقتصادی فراوان، به شهرداری ها کمک شایانی کرد.

وی تأکید کرد: مشارکت مردم در اجرای طرح های عمرانی مانند جمع آوری شبکه فاضلاب نقش مهمی در تسریع طرح های توسعه ای در مرکز چهارمحال و بختیاری دارد.

سلیمانی، اجرای کمربندی های شرق و شمال، ساخت امتداد کمربندی جنوب، بازگشایی بلوار آیت الله کاشانی، عقب نشینی خیابان ملت و دیوار دانشگاه شهرکرد، آغاز عملیات اجرایی خوار و بار فروشان، تجمیع اصناف مختلف و برنامه ریزی برای انتقال بازار خوار و بار فروشان را از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در شهرکرد برشمرد.

شهردار شهرکرد هم در این نشست گفت: این شهرداری 400 میلیارد ریال از دستگاه های اجرایی استان طلب دارد.

نورالله غلامیان افزود: برخی دستگاه های اجرایی دولتی بدون هیچ گونه مجوز قانونی و پروانه ساخت نسبت به احداث ساختمان اقدام می کنند.

وی یادآور شد: البته دستگاه های اجرایی دولتی در چهارمحال و بختیاری می توانند بدهی به شهرداری ها را قسط بندی و پرداخت کنند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار