آفت گندم تهدیدی برای کشاورزان

رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: هر آفتی که به یک منطقه ای وارد شود برای همیشه مهمان آن مزرعه خواهد ماند از این رو ریشه کنی آفات معنا ندارد.

محمد باغستانی رئیس سازمان حفظ نباتات در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مبارزه با آفت سن گندم در مزارع اظهار داشت: سازمان حفظ نباتات در 2 میلیون هکتار مبارزه با آفت سن گندم را  داشته که با توجه به عملکرد مناسب مبارزه با این آفت، امسال خسارت سن زدگی به زیر نیم درصد خواهد رسید.

وی در خصوص آفات دیگر تهدیدکننده مزارع گندم گفت: دامنه وسیع 20 الی 30 آفت، علف های هرز و بیماری‌ها در برنامه مدیریت مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات است از این رو امسال در 3 میلیون و 400 هزار هکتار مبارزه با علف های هرز،400 هزار هکتار مبارزه با بیماری،2 میلیون هکتار مبارزه با سن و 400 هزار هکتار مبارزه با دیگر آفات را داشتیم.

باغستانی با بیان اینکه آفت سن یک آفت همگانی است، بیان کرد: حمایت های ترویجی، تخصصی و در برخی موارد مالی براین امر صورت می گیرد اما باید گفت که هزینه مالی مبارزه با این آفت بر عهده خود کشاورزان است.

رئیس سازمان حفظ نباتات در پاسخ به این سوال که برنامه ای برای ریشه کن شدن آفت سن وجود دارد، تصریح کرد: هر آفتی که به یک منطقه ای وارد شود برای همیشه مهمان آن مزرعه خواهد ماند از این رو می توان گفت که ریشه کنی آفات معنا ندارد و تنها باید آن را مدیریت نماییم.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار