زنجان؛

طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های مساجد زنجان

طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در ۲۵۰ کانون اجرایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،طرح غنی‌سازی اوقات فراغت یکی از سیاست‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد در مرکز و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان‌هاست که همزمان با آغاز فصل تابستان در سراسر کشور کلید می خورد.

این طرح که در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان کانونی با محوریت آموزه‌های دینی و اعتقادی اجرا می‌شود، زمینه بهره‌مندی این قشر از دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف را فراهم می کند.

همچنین طرح اندیشه‌های آسمانی که در مشهد مقدس با برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور جمع کثیری از خواهران و برادران کانونی اجرا می شود، این افراد را برای مجهز شدن به صلاح معرفت و بینش گردهم می آورد.

همینطور کانون‌های مساجد روستایی بخش اعظمی از کانون‌های مساجد سراسر کشور را تشکیل می دهند، از اینرو برای این گروه هم کنگره نخبگان فرهنگ و هنر روستا و عشایر با محوریت پنج استان کشور برگزار می شود.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان هم از این قافله عقب نمانده و با اجرای برنامه های شاد و مفرح زمینه بهره مندی جوانان و نوجوانان عضو کانونی از این برنامه‌ها را فراهم می کنند.

در استان زنجان ٣١٢ باب کانون فرهنگی و هنری فعالیت می کند که ١٨ باب از این کانون‌ها تخصصی هستند.

در همین راستا ٢٥٠ باب از کانون‌های مساجد استان زنجان به عنوان پایگاه اوقات فراغت تعیین شدند و ٢٠ هزار جوان و نوجوان کانونی را تحت پوشش برنامه‌های اوقات فراغت قرار می دهند.

کانون فرهنگی و هنری شهدای هسته ای با اجرای دوره‌های آموزشی در رشته هنرهای دستی، قرآنی در رشته های تفسیر کوتاه، روخوانی و روانخوانی، حفظ، تجوید و قرائت جمعی از جوانان را گردهم جمع کرده است..

همچنین در کانون فرهنگی و هنری سفیران رضوی هم در طول تابستان محافل انس با قرآن کریم، تفسیر کوتاه، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم اجرا می‌شود.

کانون فرهنگی و هنری اهل بیت هم در این مدت با اجرای دوره‌های تفسیر کوتاه، روخوانی و روانخوانی قران کریم، اردوهای تفریحی و زیارتی و آموزش رایانه به غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان کمک کردند.

گفتنی است ۲۰ هزار جوان و نوجوان کانونی تحت پوشش برنامه‌های این طرح قرار گرفتند.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.