اصفهان؛

خسارت 300 میلیارد ریالی به باغ‌های پسته آران و بیدگل

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل آر برداشت پسته از باغ‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین فتاحی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال از دو هزار 100 هکتار باغ پسته بارور در آران و بیدگل بیش از سه هزار و 500 تن پسته خشک برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون شهرستان آران و بیدگل با سه هزار 300 هکتار سطح زیر کشت پسته رتبه نخست تولید این محصول را در استان دارد، اظهار کرد: از این میزان هزار و 200 هکتار نهال و در مرحله رشد است.

فتاحی افزود: بخش کویرات و شهر ابوزید آباد در حال حاضر بیشاز 90 درصد از سطح زیر کشت شهرستان آران و بدیگل را به خود اختصاص داده و از این نظر در استان رتبه نخست را دارد.

وی با اشاره به اینکه پسته‌های برداشت شده در آران و بیدگل  از ارقام احمدآقایی، اکبری و کله قوچی هستند، تصریح کرد: بهترین و بیشترین نوع پسته در این شهرستان مربوط به نوع اکبری است.

فتاحی به وجود هفت پایانه فرآوری پسته در آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: پسته‌های برداشت شده از مزارع پس از فرآوری و بسته بندی در این پایانه‌ها به سایر شهرها ایران و برخی از کشورهای همسایه صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی در آران و بیدگل تصریح کرد: با توجه به وزش بادهای شدید در دوران رشد محصول، گرمای شدید و زودرس هوا و همچنین سال کم باروری، امسال با کاهش 30 درصدی محصول پسته در آران و بیدگل روبرو هستیم.

فتاحی اظهار کرد: در اثر این مشکلات امسال 300 میلیارد ریال به باغ‌های پسته شهرستان و کشاورزان فعال در این بخش خسارت وارد شده است.

به گزارش ایسنا برداشت پسته از دهه آخر شهریورماه آغاز و تا پایان مهرماه در آران و بیدگل ادامه دارد.
آران و بیدگل 14 هزار هکتار باغ و مزرعه دارد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.