سمنان؛

فرسودگی بیش از 40 درصد از مدارس استان سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: با اعتبارات فعلی اولویت اصلی آموزش و پرورش استان بازسازی مدارس در روستاها و مناطق محروم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت:  بهینه‌سازی این حجم از مدارس نیازمند اعتبارات هنگفتی است که با اعتبارات تخصیصی فعلی انجام نمی‌شود.
محمدرضا جهان با انتقاد از تخریب برخی مدارس در فاصله کوتاهی از احداث آنها افزود: متاسفانه در بازدید از مدارس گاه مشاهده می‌شود که بخشی از مدرسه‌ای که پنج سال از احداث آن گذشته نیز تخریب شده است.
وی با بیان اینکه مدیران مدارس موظفند که از مدارس و امکانات آموزشی به خوبی مراقبت کنند افزود: اگر ما به عنوان معلم به رسالت خود در تعلیم و تربیت به خوبی عمل کنیم این تخریب‌ها و آسبیب‌ها هم به شدت کاهش می‌یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: به دلیل محدودیت در منابع اعتباری متاسفانه رقم بسیار کمی به این بخش اختصاص می‌یابد که تنها می‌تواند بین 5 تا 10 درصد مدارس را پوشش دهد لذا ما نیز اولویت را به مدارس مناطق محروم و روستاها دادیم.
وی با بیان اینکه مدیران مدارس نباید به بهانه هزینه مدارس از اولیا وجهی دریافت تصریح کرد: دریافت وجه در مدارس دولتی ممنوع است و تنها مدارسی که به‌صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند می‌توانند با طرح برخی مسائل در هیئت امنا در این بخش فعالیتی داشته باشند.
وی افزود: البته مدارس هیئت امنایی نیز در قبال وجهی که از طریق قانونی دریافت می‌کنند موظفند که خدمات آموزشی ویژه به دانش‌آموزان ارائه دهند.
انتهای پیام/ د
برچسب ها: مدارس ، فرسوده ، بازسازی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.