اراک؛

نقش درصد آلودگی هوای اراک در راه‌اندازی قطار شهری

راه‌اندازی قطار شهری اراک در گرو تعیین درصد آلودگی هوای این کلانشهر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی گفت: اگر بخواهیم طرح قطار شهری در اراک اجرا شود باید مطالعه‌ای جامع از آلودگی هوای شهر و تخصیص درصد آلودگی هر یک از کارخانجات، صنایع و وسایل حمل‌ و نقل انجام دهیم.
حسن قربانی با اشاره به مسئله ترافیک و آلودگی کلانشهر اراک  افزود : ترافیک و آلودگی هوای کلانشهر اراک از مسائل با اهمیتی است که در بودجه ملی ردیفی به خود اختصاص داده تا بتوان در راستای کاهش آلودگی هوا اقدام کرد و در این راستا دولت تعهداتی را به عهده گرفته است.
وی  ادامه داد : یکی از اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرائی متعهد به کاهش آلودگی شهری جنگل‌کاری منطقه چقا توسط شهرداری بوده که برای اولین‌ بار به سیستم آبیاری نوین  مجهز شده است.
مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری مرکزی : مسئولان با ساخت زیرگذرها و روگذرهای مقرر در طرح جامع شهری توانسته‌اند بخشی از ترافیک‌های شهری را برطرف کنند و در این راستا اگر پروژه 55 متری امیرکبیر به مرحله اجرا برسد بسیاری از مشکلات ترافیکی برطرف می‌شود.
وی عنوان کرد: احداث قطار شهری به هشت شهر که از اهمیت بالایی برخوردارند تعلق می‌گیرد و اگر بخواهیم این طرح در اراک اجرا شود باید مطالعه‌ای جامعه از آلودگی هوای شهر و تخصیص درصد آلودگی هر یک از کارخانجات، صنایع و وسایل حمل‌ و نقل انجام دهیم زیرا که در حال حاضر درصد آلودگی تولیدی از حمل‌ و نقل در اراک به دلیل صنعتی بودن این شهر مشخص نیست.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: آخرین تصمیمات در راستای اجرای طرح پروژه 55 متری امیرکبیر گرفته شده و در شورای چهارم و شهرداری فعلی نقاط بسیاری از این طرح بررسی و آخرین پیشنهادات در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده است.
قربانی بیان کرد: تعداد 2 هزار و 200 قطعه زمین در این طرح  واقع شده که هزار و 200 قطعه آن توسط دیوان محاسبات رد شده است اگر وضعیت اقتصادی مملکت و شهرداری‌ها بهبود یابد می‌توانیم نوید بهره‌برداری این طرح را در 4 تا 5 سال آینده بدهیم.
انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، قطار ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۵
تشخیص میزان آلودگی هوا نیاز به پژوهشگاه ندارد بلکه نیاز به سنسور تشخیص دود و آلودگی هوا دارد, تشخیص co2, so2