ولایتی در دیدار با وزیر مشاور در امور خارجی هند؛

ایران و هند نقش موثری در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارند

ولایتی گفت: ایران و هند ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش روابط در زمینه‌های مختلف در اختیار دارند.

ایران و هند نقش موثری در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارند
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی  
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (یکشنبه 21 شهریور ماه) با "مبشر جاوید اکبر" وزیر مشاور در امور خارجی هند دیدار و در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین توسعه روابط دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.
 
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن خیر مقدم با تاکید بر روابط تاریخی ایران و هند گفت: ایران و هند ظرفیت‌های فراوان و ارزشمندی را برای گسترش و توسعه روابط در زمینه‌های مختلف در اختیار دارند که می‌تواند در جهت ایجاد صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز تاثیر گذار باشد که همین مهم ضرورت فعالیت و اقدامات جدی را مورد تاکید قرار می‌دهد.

ولایتی تصریح کرد: در موضوعات منطقه ای به ویژه مبارزه با افراط گرایی و جریانات تروریستی در منطقه نیز دو طرف با توجه به تجربیات در اختیار می توانند طراحی و برنامه ریزی مناسبی را به اجرا در آورند که حتما نتیجه این همکاری ها برای ثبات در این منطقه موثر خواهد بود.

وی افزود: زمینه های اقتصادی، فرهنگی، موضوعات مرتبط با ترانزیت و حمل و نقل، مبارزه با تروریسم و دیگر زمینه ها می تواند برای توسعه همکاری‌ها و تعاملات دو طرف مورد توجه قرار گیرد که با برنامه ریزی و طراحی های بلند مدت پیگیری و اجرا شوند.

ولایتی همچنین بر توسعه روابط چند جانبه ایران ،هند و افعانستان در زمینه های مختلف تاکید کرد.

وزیر مشاور در امور خارجی هند هم صمد ابراز خرسند از این دیدار و تاکید بر اهمیت روابط دو کشور در همه حوزه ها گفت: دو کشور سابقه طولانی روابط دوستانه را تجربه کرده اند و علاقه داریم این روابط توسعه و گسترش یابد.

وی افزود:همانطور که شما اشاره کردید تروریسم و جریانات افراطی و تکفیری برای نه یک منطقه بلکه جهان خطرناک است و باید مقابله جدی را با آنان طراحی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار