یزد؛

نقش اساسی سرشماری در تصمیم گیرهای کشور

سرشماری در تصمیم گیرهای کشور نقش اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدعلی شاه‌حسینی فرماندار اشکذر گفت: سرشماری در تصمیم گیرهای کشور نقش اساسی دارد و  سرشماری را مبنای تصمیم سازی و منبع اصلی آمار و اطلاعات برای تصمیم گیران، سیاست‌گذاران، برنامه ریزان و مدیران تولید عنوان کرد و خواستار دقت نظر و توجه کافی مجریان این حوزه شدتا حقی از شهرستان ضایع نگردد.
 
شاه‌حسینی  افزود:سرشماری مأموریت مهم شهرستان در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل قلمداد می‌شود.

 وی گفت: سرشماری مأموریت تمام دستگاه‌های شهرستان هست، بنابراین تأمین نیروی انسانی، ماشین، تجهیزات و جاه و مکان لازم در مدت سرشماری باید از طریق همکاری و تعامل ادارات شهرستان صورت گیرد.

 فخرالدین در صحبت‌های خود به برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در دو مرحله اشاره کرد و افزود: حذف کاغذ و جایگزینی آن با بهره‌گیری از تبلت و اینترنت از مزایای این طرح است که به دو صورت اینترنتی و حضوری برگزار خواهد شد.

 وی دقت زیاد، کاهش تعداد سؤالات سرشماری، هزینه و زمان‌بر بودن را از دیگر تفاوت‌های سرشماری سال 95 عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به پوشش اینترنتی مطلوب در سطح استان و شهرستان، انتظار می‌رود حداقل 40 در صد سرشماری این دوره از طریق تکمیل فرم‌های اینترنتی صورت گیرد.

 قائم‌مقام ستاد سرشماری استان یزد ادارات اصلی مدنظر در این دوره را اداره پست، مخابرات، جهاد کشاورزی و آموزش‌وپرورش عنوان نمود و خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی طبق فرمایش رییس جمهوری، عملیات گسترده سرشماری که یکی از اقدامات نقش‌آفرین برای آینده کشور است با موفقیت برگزار گردد.

 وی بابیان اینکه مدیریت اجرایی در سرشماری استان بر عهده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌وبودجه استان است تصریح نمود: در رأس ستاد شهرستان‌ها فرمانداران حضور دارند و معاون هماهنگی و امور اجرای سرشماری در شهرستان‌ها بر عهده معاونین فرمانداران است.

 فخرالدین یکی از قابلیت‌های سرشماری سال 95 را وجود اتاق کنترل عنوان کرد و گفت: مأمورین سرشماری به‌صورت آنلاین تحت کنترل و اطلاعات آماری آن‌ها بررسی خواهد شد.

 وی در ادامه خواستار فعال‌سازی ستاد سرشماری شهرستان‌ها شد و تصریح نمود: با تبلیغات شهری و اطلاع‌رسانی و نیز فرهنگ‌سازی زمینه مشارکت تمام مردم فراهم گردد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار