گرگان؛

بی کفایتی آل سعود در فاجعه منا

آل سعود در فاجعه منا بی کفایتی خود را نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ رئیس سازمان حج و زیارت در جمع نمازگزاران اهل سنت در عیدگاه شهرستان گنبدکاووس گفت:هنوز خانواده های شهای منا با گذشت یک سال داغدار عزیزانشان هستند و سال گذشته پدر چنین روزی فاجعه منا رخ داد.

اوحدی افزود: 49 نفر از حجاج گلستان در این روز به شهادت رسیدند که 48 نفر از آنها از مردم گنبدکاووس و بندرترکمن بودند.

وی ادامه داد: گلستان شخصیت های بزرگی مانند تنها زن فرماندار اهل سنت مرحومه نازقلیچی و شهید بهمرام که از دانشمندان و نوابغ کشور ایران اسلامی بود را از دست داد.

اوحدی اضافه کرد: در این روز 3 فاجعه در منا اتفاق افتاد که فاجعه اول در خیابان 204 بود که پلیس بی‌کفایت عربستان به جای نظم دادن انتهای خیابان را بست و بسیاری از حجاج در این موقع به صورت ایستاده جان خود را از دست دادند.

وی بیان داشت: فاجعه دوم در برخورد با مجروحین بود که اگر در ساعت های اولیه امداد رسانی انجام می شد 60 درصد از 7 هزار شهید زنده می‌ماندند.

اوحدی خاطر نشان کرد: سومین فاجعه هم در برخورد با پیکر شهدا بود که از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر در گرمای شدید عربستان روی آسفالت داغ آنها را روی هم انباشته کرده بوند.

وی گفت: در آن روز از ساعت 5 بعد از ظهر به بعد عربستان منطقه را حکومت نظامی اعلام کرد و همه را از آن منطقه بیرون کردند و روز بعد هم حدود 25 تریلی که فاقد سردخانه بودند و در هر تریلی حدود 200 تا 250 شهید را روی هم انباشته کرده بوند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.