یزد؛

برخورد جدی با موتورسواران قانون‌گریز

پلیس مصمم به برخورد با راکبان قانون گریز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ منصور جمشیدی رئیس پلیس راهور استان یزد با اشاره تاثیر قوانین و مقررات در کاهش تلفات تصادفات گفت: راکبان موتورسوار جدا از قانون و مقررات نیستند و پلیس مصمم به برخورد با راکبان قانون گریز است.

 جمشیدی افزود: متاسفانه در هر تصادفی که اعلام می‌ شود یکسوی آن راکب موتور سوار قرار دارد و معمولا هم توجهی به قانون ندارند.

وی با اشاره به عدم رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی ادامه داد: قوانینی که برای تردد در سطح شهر تدوین شده تنها برای خودروها نیست بلکه موتورسیکلت ها نیز مشمول این قوانین هستند و باید آن را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد با انتقاد از بی توجهی موتورسواران نسبت به استفاده از کلاه ایمنی بیان داشت: برابر با قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت الزامی شده اما باز هم موتور سواران با قانون گریزی موجب بروز حوادث متعدد و جبران ناپذیر می شوند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از کلاه ایمنی برای حفظ سلامتی افراد جامعه و با هدف کاهش تلفات جانی و مالی موتورسواران الزامی شده است، عنوان کرد: پلیس مصمم است به لحاظ حفظ سلامت راکبان موتورسیکلت و شهروندان با متخلفان به طور جدی برخورد کند.

جمشیدی با اشاره به ایمن نبودن موتور سوار به هنگام رانندگی در مقایسه با اتومبیل بیان داشت: متاسفانه در هنگام تصادفات نخستین نقطه از بدن که دچار آسیب می‌شود سر راکب است که به واسطه ضربه به سر بسیاری از جوانان یا راهی دیار باقی شده و یا اینکه با قطع نخاع و ضربه مغزی موجب بروز خسارات جبران ناپذیر و ناراحتی دیگران شده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد: حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف، حرکت نمایشی و مارپیچ و تک چرخ زدن در شهر از تخلفات موتورسواران است و ماموران راهنمایی و رانندگی موظفند با این تخلفات برخورد کنند.

جمشیدی عنوان کرد: امیدواریم با رعایت بیشتر قوانین و مقررات از سوی راکبان، شاهد کاهش تصادفات موتور سیکت سواران در یزد باشیم.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار