بجنورد؛

سم پاشی 320 کیلومتر از شبکه های فاضلاب

بیش از 320 کیلومتر از شبکه های فاضلاب در خراسان شمالی سم پاشی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید زهراییمدیر دفتر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گفت : در حال حاضر بیش از 350 کیلومتر شبکه فاضلاب اصلی و فرعی در دو شهرستان بجنورد و اسفراین اجرا شده که به تعداد 60 هزار مشترک فاضلاب خدمات ارائه می شود.

مجید زهرایی افزود : در راستای عملکرد صحیح شبکه های فاضلاب و استفاده بهینه ، تمامی خدمات بهره برداری از تاسیسات را از ابتدا به بخش خصوصی واگذار کرده و فعالیت هایی نظیر شستشو ، هم سطح سازی ، سم پاشی ، ویدئومتری و ... بصورت منظم انجام می شود.

وی گفت : در راستای مبارزه با سوسری ها و سایر حشرات موذی فاضلاب ، در 5 ماهه سال جاری عملیات سم پاشی شبکه و منهول های فاضلاب در شهرهای دارای خدمات فاضلاب در دو نوبت انجام و بیش از 11 هزار منهول و 320 کیلومتر شبکه فاضلاب به روش مه پاشی مورد سم پاشی قرار گرفته که افزون بر 2 هزار عدد از منهول ها مورد بازرسی و رفع نواقص قرار گرفته است .

زهرایی با بیان اینکه 52 کیلومتر از شبکه های فاضلاب شستشو و لایروبی و تعداد 30 مورد دریچه فاضلاب در معابر هم سطح سازی شده است ، خاطر نشان کرد : در این مدت 3 میلیون متر مکعب فاضلاب جمع آوری شده از مشترکین از طریق شبکه های فاضلاب به تصفیه خانه فاضلاب منتقل و به طور کامل تصفیه و پساب خروجی با رعایت تمامی استانداردهای زیست محیطی از تصفیه خانه خارج می شود.

در این راستا و برای کنترل دقیق شرایط فرایندی و حفظ کیفیت مناسب پساب حدود 10 هزار نوع آزمایش در آزمایشگاه های تخصصی فاضلاب انجام شده است .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.