اردبیل؛

برگزاری جشن‌های غدیر در امامزادگان و بقاع متبرکه اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همزمان با دهه ولایت و در آستانه عید غدیر خم جشن‌های غدیر با نام «ولایت علوی اکمال دین نبوی» در بیش از 27 امامزاده و بقاع متبرکه استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الاسلام اکبر قیامی افزود: ما برنامه‌های متنوعی را در قالب جشن‌های دهه امامت و ولایت از 9 ذی‌الحجه آغاز کردیم و تا 18 ذی‌الحجه در بیش از 27 بقعه و امامزاده استان اردبیل این برنامه‌ها و جشن‌ها با محوریت تبیین فرهنگ غدیر و انتقال پیام راستین فرهنگ دفاع از ولایت و امامت برگزار خواهد شد.

وی گفت: این برنامه‌ها با قرائت دعای عرفه و برپایی نماز عید قربان در روزهای گذشته در امامزاده‌های شاخص استان آغاز شده و قرار است با جشن میلاد امام هادی(ع) به ایام شب عید غدیر و روز مبارک عید ولایت ختم شده که امیدواریم حضور گسترده آحاد مردم زمینه‌ای را فراهم آورد تا بتوانیم در این جشن‌ها ارادت قلبی خود را به خط ولایت نشان دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از برگزاری همایش بزرگ بانوان ولایی در عصر روز غدیر در امامزاده سیدصدرالدین اردبیل خبر داد و یادآور شد: قرائت فراز‌هایی از خطبه غدیر و برگزاری مسابقات متعدد فرهنگی، ورزشی و هنری و همچنین معرفی جایگاه امامت و ولایت در جایگاه اسلام در این ایام برگزار خواهد شد.

قیامی تصریح کرد: این برنامه‌ها که با محوریت جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی » در امامزاده‌های شاخص استان برگزار می‌شود تلاش واقعی بر این است تا بتوانیم پیام راستین امامت و ولایت را در جامعه که همان هدایت صحیح انسان‌ها در مسیر سعادت و هدایت واقعی است بتوانیم جامه عمل بپوشانیم.

وی گفت: در مشگین‌شهر و در امامزاده سیدسلیمان فخرآباد، در خلخال امامزاده قاضیلر و در اردبیل دو امامزاده سیدصدرالدین و امامزاده صالح اردبیل به صورت شاخص این برنامه‌ها و جشن‌ها با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار خواهد شد تا دهه ولایت و امامت گرامی داشته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: دهه امامت و ولایت فرصتی خوبی است تا با محوریت مساجد، امامزاده‌ها، کانون‌ها و مراکز فرهنگی و تربیتی و دینی بتوانیم نسل آینده را بیشتر با پیام غدیر که در حقیقت تبیین جایگاه امامت و ولایت در جامعه است به خوبی نشان داده و نسبت به آشنایی نسل آینده با این مفاهیم تلاشی جدی‌تر انجام دهیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، برگزاری ، جشن ، غدیر ، خم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار