دفاع مقدس الگوی رسانه ملی در كار فرهنگی است

رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نبرد رسانه ملی در جنگ نرم را ادامه راه رزمندگان در جبهه دفاع مقدس دانست.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دكتر عسكری كه امروز میزبان سردار كارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بود، پیروزی در جنگ تحمیلی را مرهون درك حماسه كربلا توصیف كرد و گفت : دفاع مقدس در امتداد حماسه انبیا و اولیاء الهی است و اگر رسانه با این حماسه عجین شود  می تواند مخاطبان خود را به سمت تعالی و ارزش‌های عمیق انسانی هدایت كند.

رئیس رسانه ملی، بر لزوم روایت‌های خلاقانه و هنرمندانه رشادت های‌ رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس تأكید كرد و افزود: پرداختن به حماسه های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، عامل افزایش اعتماد به‌نفس و روحیه مقاومت در مواجهه با میدان‌های جدید، به ویژه میدان مبارزه جنگ نرم دشمن علیه نظام است و بر این اساس باید با كار جهادی و الهام گرفتن از روحیات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس ، كاستی‌ها را جبران كرد. 

دكتر عسكری با اشاره به حماسه آفرینی های زنان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس و تاثیر آنان در پیروزی های به دست آمده برای كشور در مقابله با دشمن متجاوز گفت:نقش زنان در دفاع مقدس هم باید برجسته‌ تر از قبل در تولیدات رسانه ملی دیده شود.
 
استخراج گنج دفاع مقدس، هنر صداوسیما است
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در دیدار با رئیس رسانه ملی با اشاره به شعار امسال هفته دفاع مقدس با عنوان «ما آماده‌ایم» گفت: دفاع مقدس سرشار از مضامین بكر و سازنده‌ است و بفرموده فرماندهی كل قوا ما برای این 8 سال دفاع مقدس 80 سال كار برای انجام داریم.

سردار سرتیپ كارگر افزود: معنویت و دین‌داری، آرمانخواهی، ایثار، ایستادگی، تدبیر و حكمت، صفات برتری بود كه در دوران دفاع مقدس تجلی یافت و صداوسیما كه هم‌اكنون خود درگیر جنگ نرم است، نقش بی‌بدیلی در فرهنگ‌سازی این فضائل دارد.
 
وی افزود: دفاع مقدس شامل همه جناح‌ها در كشور بوده و كلید وحدت به شمار می آید و فرهنگ دفاع مقدس نباید فراموش و یا تحریف شود.

سردار سرتیپ كارگر با قدردانی از تلاش رسانه ملی در انعكاس اخبار و گزارش های اردوهای راهیان نور، این اردوها را یك همایش بزرگ فرهنگی توصیف كرد و گفت: 2 میلیون بازدید كننده مناطق عملیاتی راهیان نور در سال 91 ، سال گذشته به 6 میلیون نفر افزایش یافت كه این حاكی از اثرگذاری رسانه ملی در معرفی یادمان‌های دفاع مقدس است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار