قزوین؛

افزایش محدوده حفاظت از قوچ و میش

محدوده حفاظت از قوچ و میش در قزوین افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ معاون نظارت و پایش محیط زیست استان قزوین گفت: به منظور حمایت بیشتر از وحوش استان دایره محدوده حفاظتی از مسیر مهاجرت قوچ، میش و آهو در استان قزوین افزایش خواهد یافت .

عبدالحسن مظفری افزود : به منظور حمایت و حفاظت بیشتر حیات وحش منطقه حفاظت شده باشگل در محدوده مهاجرتی قوچ ومیش و آهو پیرامون مرز مشترک با استان زنجان و با توجه به این که بیشترین آسیب وارده به گونه های در حال مهاجرت در محدوده مرزاستان زنجان اتفاق می افتد اداره کل محیط زیست استان قزوین  برای همکاری با اداره کل محیط زیست زنجان اعلام آمادگی کرده است .

وی یادآورشد:اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین طی مکاتبات لازم در صدد برگزاری جلسات مشترک و تنظیم تفاهم نامه به منظور اجرایی کردن طرح گدار امن برای حیاط وحش در بین استان های زنجان و قزوین است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان افزود: منطقه حفاظت شده باشکل در مرز مشترک استان قزوین و زنجان واقع است و گونه های شاخص قوچ و میش و آهو در فصول مختلف بین دو استان در حال مهاجرت هستند و نگهداری و حفاظت از حیات وحش منطقه بین دو اداره حفاظت محیط زیست استان های قزوین و زنجان تقسیم شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افزایش ، حفاظت ، قوچ ، همکاری ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.