اردبیل؛

راه اندازی 13 هزار طرح اشتغال مددجویی در اردبیل

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۱۳ هزار و ۴۶۸ طرح اشتغال توسط کمیته امداد استان اردبیل راه‌اندازی شده و تحت نظارت این نهاد قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ جهانبخش نژادجواد در جلسه بررسی اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل اظهار داشت: یکی از تمهیدات کمیته امداد برای پایدارسازی مشاغل ایجاد شده برای خانواده‌های تحت پوشش، نظارت دوره‌ای از طرح‌ها است تا علاوه بر ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم به مجریان، از هرگونه انحراف در اجرای طرح جلوگیری شده و بازار کار مناسبی برای محصولات تولیدی آنان ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه امسال 9 هزار و 596 بازدید از 13 هزار و 468 طرح تحت نظارت این نهاد انجام شده است، بیان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در کنار نظارت بر طرح‌های اشتغال را به منظور هدایت توسعه فرصت‌های شغلی، ایجاد بازار کار مناسب و سوق مددجویان به سمت کارآفرینی مدنظر قرار داده‌ایم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه پایدارسازی مشاغل ایجاد شده مستلزم نظارت دقیق بر طرح‌های اشتغال است، تصریح کرد: بازدید و نظارت بر طرح‌ها در کنار پیشگیری از هرگونه انحراف در فرصت‌های شغلی موجب می‌شود تا مجریان بیش از پیش بر توانایی‌های خود در جهت رسیدن به مرز خوداتکایی و کارآفرینی دست یابند.

نژادجواد افزود: هدف نهایی از بازدیدهای به عمل آمده از طرح‌های اشتغال راهنمایی مددجویان به سمت توسعه شغل مورد نظرشان است به طوری که هنگام بازدید، ناظران فنی کمیته امداد راهنمایی و مشاوره‌های لازم را در خصوص ایجاد بازار کار و نحوه فروش محصولات به مجریان ارائه می‌کنند.

وی در ادامه یکی از دلایل موفقیت طرح‌های اشتغال این نهاد را نظارت دقیق ناظران طرح‌های خودکفائی بر طرح‌های اشتغال برشمرد و گفت: در سایه نظارت‌های مستمر طرح‌های اشتغال توانسته‌ایم به موفقیت‌های بسیاری در جهت خودکفایی خانواده‌های نیازمند برداریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.