افغانستان دومین قربانی تروریسم در جهان

مجله‌ اینترنشنال در گزارشی جدید نوشت که افغانستان در سال ۲۰۱۵ میلادی از نگاه کشورهای قربانی تروریست، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

افغانستان دومین قربانی تروریسم در جهانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجله‌ ایتالیایی اینترنشنال با نشر گزارشی جدید نوشته که افغانستان در سال ۲۰۱۵ میلادی از نگاه کشورهای قربانی تروریست، در جایگاه دوم قرار گرفته است.
 
این نشریه همچنان اعلام کرده که عراق در جایگاه نخست کشورهای قربانی تروریست قرار دارد و نیجریه و پاکستان نیز به ترتیب سوم و چهارم هستند.
 
سازمان ملل متحد نیز چندی پیش در گزارش‌ خود آورده بود که شمار غیرنظامیان قربانی در افغانستان در سه ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.
 
بر اساس این گزارش، تعداد ۱۳۴۳ غیرنظامی زخمی شده شامل کودکان و زنان نیز می‌شوند.
 
این گزارش در حالی منتشر شده که در شماری از ولسوالی‌های افغانستان ، جنگ شدید میان نیروهای امنیتی و گروه‌های مختلف هراس‌افکن جریان دارد.
 
داعش، طالبان، القاعده و افراد برخی سازمان‌های دیگر عملا در جنگ افغانستان دخیل هستند.
 
دولت افغانستان بارها تاکید کرده که این کشور در خط نبرد جنگ با تروریسم جهانی قرار دارد و قربانی می‌دهد.
 
آوا نوشت: روسیه، ناتو به رهبری آمریکا و شماری از کشورهای منطقه پشتیبانی خود را از افغانستان اعلام کرده‌اند؛ اما آنچه دولت افغانستان می‌خواهد مبارزه مشترک با تروریسم و واکنش جهانی در برابر کشورهای حامی آنان است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.