قم؛

وهابیت مذهبی "ساختگی" است

آیت الله مکارم شیرازی گفت: امروز دنیا بیدار شده و این موضوع را متوجه شده که وهابیت جزو اسلام نیست و تنها در راستای تخریب چهره مسلمانان فعالیت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سنگدلی و قساوت و بی‌رحمی یکی از حالات بد‌انسان است که امروز این خصوصیات را وهابیت و گروهک تروریستی داعش دارند و انسان‌های بسیار سنگدلی هستند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: قلب انسان در برابر مسائل عاطفی نرم و لطیف است و برای اینکه قلب انسان لطیف باشد باید نسبت به انسان یتیم ترحم کند چون یتیم نیازمند غذای جسم و روح است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود:انسانی که در برابر یتیمان رحم دارد، هم حالات انسانی خود را تقویت کرده و هم مورد رضایت الهی قرار می‌گیرد، از جنگ تحمیلی یتیمان زیادی باقی مانده ‌که جامعه وظیفه دارند حاجات آن‌ها را روا کرده و به این روش صفات اخلاقی را در خود بازسازی می‌
کنند.

مرجع تقلید شیعیان افزود:برخی از مفتیان وهابی گفته‌اند که ایرانی‌ها اصلاً مسلمان نیستند، ما هم اسلام وهابیت را قبول نداریم و آنان را مسلمان نمی‌دانیم چون اسلام رسول خدا بر پایه رحمانیت و محبت است اما اساس و پایه‌شان، کشتار است.

وی در پایان گفت: علمای اهل سنت در چچن تاکید کردند که وهابیت جز اسلام نیست و ما هم می‌گوئیم وهابیت ربطی به تشییع و اسلام ندارد و یک مذهب ساختگی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار