یان کلود یونکر: خروج انگلیس به معنای پایان اتحادیه اروپا نیست

یان کلود یونکر در سخنرانی خود در پارلمان اروپا به اظهار نظر در خصوص وقایع اخیر در سطح اروپا پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، در سخنرانی خود در پارلمان اتحادیه اروپا گفت: اروپا باید با انعطاف تیزهوشانه قوانین بودجه را به کارگیرد تا مانع رشد اقتصادی نشود. 

وی در ادامه افزود: به تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا احترام می گذاریم اما در عین حال از این تصمیم ابراز تاسف می کنیم . البته اتحادیه اروپا به سبب جدایی انگلیس در خطر قرار نگرفته است.

کارگران اتحادیه اروپا نباید در بازار داخلی اتحادیه اروپا مورد سوء استفاده قرار بگیرند و اروپا غرب وحشی نیست. شرکت ها و کارخانه های اروپایی باید مالیات خود را همان جایی پرداخت کنند که سود خود را می برند. وی تاکید کرد اروپا باید برای حفظ صنایع فولاد خود مبارزه کند. کشورهای منطقه یورو امسال به لطف سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا 50 میلیارد دلار صرفه جویی کردند.

یونکر در ادامه گفت: از این پس هر گونه ورود افراد به کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا خروج آنها از این کشورها ثبت خواهد شد.

رئیس کمیسیون اروپا در ادامه سخنرانی خود گفت: ما پیشنهاد ایجاد صندوق دفاعی اروپا را داده ایم. نبود همکاری نظامی در اتحادیه اروپا میلیاردها یورو زیان به کشورهای عضو وارد کرده است. 

وی تاکید کرد نیروی نظامی اتحادیه اروپا باید مکمل ناتو باشد. امنیت مرزها مستلزم تبادل اطلاعات است و برای رسیدن به این هدف پلیس اروپایی (یوروپل) باید نقش پررنگ تری ایفا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
آقااجازه! پایانش نیست، شروعشه! گرگها گله ای زندگی میکنن، اما نمیتونن به هم اعتمادکنن!!
آخرین اخبار