تبریز؛

تولید 30 درصد سیستم های الکترونیکی لوازم خانگی در تبریز

شرکتی دانش بنیان در تبریز حدود 30 درصد نیاز داخلی به سیستم های الکترونیکی لوازم خانگی را تامین می کند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیر عامل این شرکت گفت: سالانه حدود سه میلیون عدد برد الکترونیکی لوازم خانگی نظیر کولر ، یخچال ، هود آشپزخانه در این شرکت تولید و در اختیار تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور قرار می گیرد.

جعفر صبحی افزود: بقیه نیاز کشور به این سیستم ها به صورت عمده از چین وارد می شود.

وی با بیان اینکه تولیدات این شرکت با محصولات چینی از لحاظ قیمت و کیفیت برابری می کند، گفت: در صورت حمایت مالی ، این شرکت قادر است، همه نیاز به سیستم های الکترونیکی لوازم خانگی را تامین و کشور را از واردات این سیستم ها بی نیاز کند.

مدیرعامل شرکت که از استادان برق و الکترونیک دانشگاه تبریز است، افزود : 180 فارغ التحصیل دانشگاهی در این شرکت کار می کنند که حدود 70 درصد آنها را فارغ التحصیلان رشته برق و الکترونیک از مقاطع تحصیلی کارشناسی تا دکترا تشکیل می دهد.

وی گفت: این شرکت با تکیه بر نیروهای متخصص دانشگاهی و  کارآمد خود و  استفاده از آخرین تکنولوژی های موجود صنعت الکترونیک توانست با طراحی و تولید بیش از 50 نوع محصول الکترونیکی در زمینه سیستم های کنترلر و نمایش گر لوازم خانگی، اتوماسیون های صنعتی و خودروسازی،عنوان تولید کننده دانش بنیان را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  را کسب کند.

بزرگترین مرکز طراحی و تولید سیستم های الکترونیکی لوازم خانگی کشور در شهرک صنعتی شهید رجایی تبریز فعالیت می کند.

تولید سیستم های الکترونیکی تلویزیون برای نخستین بار در کشور از برنامه های آینده این شرکت دانش بنیان است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار