سی‌بی‌اس نیوز: هزینه‌های سرسام‌آور پزشکی میلیون‌ها آمریکایی‌ را به قعر فقر می‌کشاند

گزارش اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد هزینه‌های سرسام‌آور خدمات درمانی شهروندان این کشور را همچنان به سوی فقر سوق می‌دهد.

سی‌بی‌اس نیوز: هزینه‌های سرسام‌آور پزشکی میلیون‌ها آمریکایی‌ را به قعر فقر می‌کشاندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، گزارش روز گذشته (سه‌شنبه) اداره آمار آمریکا که بر اساس نتایج اندازه‌گیری تکمیلی نرخ فقر تنظیم شده است، نشان می‌دهد هزینه‌های سرسام‌آور خدمات درمانی همچنان باعث افزایش شمار فقرای آمریکا می‌شود.  

نتایج این اندازه‌گیری تکمیلی برای نخستین‌ بار در سال 2010 گزارش شد. در این روش، که از داده‌های سال 2009 استفاده شده است، نرخ فقر با در نظر گرفتن شرایط متفاوتی نسبت به ارقام اعلام شده رسمی محاسبه می‌شود. برای مثال، در محاسبه فقر به این روش، درآمدهای منابعی از قبیل سازمان تأمین اجتماعی و اعتبارات مالیاتی نیز منظور می‌شود. از سوی دیگر، هزینه‌های زندگی مانند هزینه اشتغال و صورت‌حساب‌های [مراکز] درمانی از ارقام بدست‌آمده کسر می‌شود. 

در ادامه گزارش آمده است: با محاسبه هزینه‌های درمانی، که شامل کسر حق بیمه، سهم شرکت‌های بیمه و همچنین بیمه‌شدگان در خدمات درمانی ارائه شده، هزینه داروهای تجویزی و دیگر هزینه‌هایی که مشمول بیمه نمی‌شوند، مشخص شد حدود 11.2 میلیون نفر در آمریکا (3.5 درصد) علاوه بر آمار رسمی سال 2015، زیر خط فقر زندگی می‌‎کنند. این ارقام از سال 2009 تغییری نیافته که دلیل اصلی آن رکود اقتصادی سال 2008 است. 

گزارش روز سه‌شنبه اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد 90.9 درصد شهروندان این کشور تا اواسط سال 2015، تحت پوشش خدمات درمانی قرار گرفته‌اند که در این میان سهم اقشار کم‌درآمد (درآمد سالیانه کمتر از 25 هزار دلار) (با 1.7 درصد رشد) نسبت به طبقه ثروتمند جامعه آمریکا (با 0.8 درصد رشد) بیشتر بوده است.    


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار