اصفهان؛

فعالیت 16 دفتر پستی در شهر شهرضا

رئیس اداره پست شهرضا از فعالیت 16 دفتر پستی در شهرضا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‎‌الله قربانی در نشست خبری در جمع خبرنگاران، اداره پست را یک اداره خدماتی دانست و اظهار کرد: از دیرباز تاکنون پست در جوامع مختلف وجود داشته است و بر آن‌ها تأثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: اداره پست در ایران از زمان صدارت امیرکبیر شروع به فعالیت کرده و فعالیت آن تا امروز ادامه داشته است.

رئیس اداره پست شهرضا تغییر و تحولات اداره پست را پس از انقلاب بسیار زیاد دانست و تصریح کرد: این اداره یک سری خدمات را از گذشته تاکنون انجام می‌دهد که از جمله می‌توان به ارسال مرسولات و نامه‌های پستی اشاره کرد و یک سری خدمات را نیز در سال‌های اخیر به مجموع خدمات خود اضافه کرده است که از جمله آن‌ها نیز می‌توان به خدمات اینترنتی، پست یار و خدمات کنکوری اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اداره یک سری خدمات را نیز به نیابت برخی ادارات انجام می‌دهد که از جمله اقدامات نیابتی شرکت پست، صدور کارت ملی هوشمند به نیابت از اداره ثبت احوال و انجام امور مالیاتی به نیابت از اداره دارایی است.

قربانی افزود: هدف اصلی ما در انجام این اقدامات نیابتی جلوگیری از تردد بی‌مورد همشهریان در سطح شهر و جلوگیری افزایش آلودگی‌ها است.

وی با بیان این که بسیاری از خدمات اداره پست در دفاتر پستی سطح شهر نیز ارائه می‌شود، عنوان کرد: برخی از خدمات پستی از سال 86 طی بخشنامه‌ای به بخش خصوصی واگذار شد تا خدمات پستی بیشتر در دسترس مردم باشد.

رئیس اداره پست شهرضا با بیان این که پست در دورترین نقاط کشور نیز شعبه دارد، تشریح کرد: در شهرستان شهرضا نیز این مراکز همزمان در سراسر کشور فعال شده‌اند و مردم می‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: یکی از اقدامات ما ثبت‌نام، پیش نوبت‌گیری و صدور کارت ملی هوشمند است که کلیه مراحل آن را در شرکت پست ارائه می‌دهیم.

قربانی بیان کرد: مردم می‌توانند برای ارائه اظهارنامه مالیاتی خودرو، تهیه تمبرهای پستی، تمبرهای یادگاری و تمبرهای شخصی به ما مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه خدمات پستی از قدیم مانند سرویس امانات، ارسال نامه‌های پستی، بیمه‌های پستی در شهرستان انجام می‌شود، تصریح کرد: می‌توانیم کلیه خدمات هر سازمانی را که با ما قرارداد ببندد به صورتی نیابتی انجام دهیم.

رئیس اداره پست شهرضا افزود: با قراردادی که ما با همکاری شهرداری با پیمانکار بسته‌ایم، پیمانکار موظف شده است که تا 15 مهرماه در کلیه اماکن شهری، پلاک کدپستی نصب کند.

وی شمار دفاتر پستی شهرضا را درحال حاضر، 16 دفتر عنوان کرد و تصریح کرد: در شهر منظریه نیز یک دفتر پستی داشته و در 12 روستای شهرستان، گروه 22 توپخانه ارتش و دانشگاه آزاد اسلامی نمایندگی دفتر خدمات پستی ایجاد کرده‌ایم.

قربانی با اشاره به 17 مهرماه، روز جهانی پست، گفت: این روز به مناسبت گردهمایی کشورهای جهان در سال 1987 و ایجاد اتحادیه جهانی پست، به این عنوان نامگذاری شده است.

وی افزود: اداره پست در این روز خدمات ویژه‌ای برای مردم انجام می‌دهد که برخی از آن‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شود.

رئیس اداره پست شهرضا با درخواست از مردم برای ارسال صحیح نامه‌ها و مرسولات خود، خاطرنشان کرد: برای هر بسته و مرسوله‌ای لفاف مخصوص وجود دارد که مردم ضمن استفاده از آن باید مشخصات فرستنده و گیرنده را نیز به صورت صحیح وارد کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.