قم؛

مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت جدی داشته باشند

با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری و اهمیت سرشماری درتدوین برنامه ها و شاخص های عمومی استان، همه مردم باید د این امر خصوصا به صورت اینترنتی مشارکت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سید حسن رضوی افزود: سرشماری به صورت اینترنتی از سوم تا 25مهرماه و به صورت میدانی نیز از 25 مهر تا 25 آبان ماه برگزار می شود و کسانی به صورت اینترنتی ثبت نام می کنند باید کد رهگیری دریافت نمایند.

وی ادامه داد: از 25 مهر تا 25 آبان ماه ماموران سرشماری با مراجعه به خانوار، کد رهگیری آنها را دریافت می کنند،ولی اگر کسانی موفق به ثبت نام اینترنتی و دریافت کد رهگیری نشدند، ماموران با مراجعه به منزل آنها، به صورت میدانی سوالاتی را از آنها خواهند پرسید و پرسشنامه مربوط را پر می کنند.

رضوی بیان داشت: از سال 35 تاکنون هفت سرشماری انجام شده است، در گذشته سرشماری ها هر 10 سال یکبار بود ولی از سال 1390 هر پنج سال یکبار سرشماری انجام می شود که این اقدام تاثیر عمده ای در برنامه ریزی و شاخص های کشوری و استانی دارد.

وی گفت: همه افراد برای کمک به اجرای این سرشماری همکاری لازم را با ماموران داشته باشند، این سرشماری برای اولین بار هم به صورت اینترنتی و هم میدانی برگزار می شود و امید است بتوانیم با همراهی، همگرایی و تشویق مردم به سمت مشارکت مجازی پیش برویم.

رضوی افزود: هر چه خانواده به سمت استفاده از اینترنت و دریافت کد رهگیری بروند ماموران ما را در دریافت آمار دقیق تر وصرفه جویی در وقت کمک کرده و هزینه ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه قم نیز طی سخنانی گفت: از بعد از انقلاب تاکنون سه سرشماری برگزار شده و ما سعی داریم در سرشماری چهارم به سمت استفاده از ابزارهای هوشمند برویم.

محمد جواد شاکر آرانی ادامه داد: سرشماری مرحله اول از سوم مهر تا 24 مهر ماه به صورت اینترنتی است و خانواده ها با مراجعه به سایت رسمی سرشماری به صورت داوطلبانه به سوالات مربوطه پاسخ و کد رهگیری دریافت کنند وعملیات میدانی نیز از 25 مهر تا 25 آبان ماه آغاز و ماموران آموزش دیده، اطلاعات آنها را تکمیل می کنند.

وی گفت: هدف سرشماری تشویق و تحریک مخاطبان به سمت استفاده اینترنتی است، 515 نفر در استان قم مشغول انجام عملیات سرشماری به صورت ستادی و میدانی هستند.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و دانش آموزان از جمله اقداماتی است که در راستای انجام سرشماری به صورت اینترنتی از آن استفاده می کنیم و هدایایی نیز در این زمینه در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

شاکر با اشاره به فرمان ریاست جمهوری گفت: بر اساس این فرمان عمده وظایق دستگاه در تامین نیرو، خودرو، فضا و رایانه مشخص شده و ایشان بر مشارکت کامل همه کارکنان دولت تاکید کردند.

وی گفت: سوالات سرشماری با حساسیت صفر است و تنها اطلاعات جمعیتی و مسکن سوال می شود مردم با آرامش به آنها پاسخ دهند.

شاکر همچنین بیان داشت: همه همت مجموعه مدیران به این سمت برود که ما مشارکت خانوارها را در سرشماری اینترنتی داشته باشیم، هر اندازه که مشارکت مجازی بیشتر باشد هزینه ها و زحمات ماموران سرشماری نیز کمتر خواهد بود.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، جدی ، سرشماری ، اینترنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار