سایت کمیته بین المللی پارالمپیک: رحمان تاریخ ساز شد

سایت کمیته بین المللی پارالمپیک با تمجید از رکوردشکنی قویترین پارالمپین جهان نوشت رحمان نام خود را در تاریخ ثبت کرد.

شب گذشته سیامند رحمان وزنه بردار قدرتمند کشورمان موفق شد در رقابت های پارالمپیک ریو ،وزنه 310 کیلوگرمی را مهار کند و رکورد جدیدی را برای جهان و پارالمپیک به ثبت برساند.
سایت کمیته بین المللی پارالمپیک در گزارشی به تمجید از ورزشکار دلاور کشورمان پرداخت و نوشت:
قویترین پارالمپین جهان وزنه ی  بی سابقه 310 کیلوگرمی را بلند کرد تا در دسته بالای 107 کیلوگرم به مدال طلا دست یابد. 
سیامند رحمان ایران پس از انجام کاری که هیچ کس قبل از این قادر به آنجام آن نبوده است ، نام خود را در تاریخ ثبت کرد.
او در وزن بعلاوه 107 کیلوگرم، وزنه 310 کیلو گرمی را بالا برد تا با ثبت یک رکورد جهانی جدید دومین مدال طلای پارالمپیک متوالی خود را کسب کند.
در ادامه این گزارش آمده است ، کاملا انتظار می رفت قویترین پارالمپین جهان، که ماه فوریه گذشته،  در جام جهانی دبی وزنه 296کیلوگرمی را  برداشته بود، ، پس از سال ها پیشرفت  عملکردش از سد وزنه 300 کیلوگرمی بگذرد.

رحمان در المپیک 2012 لندن با بالا بردن 280  کیلوگرم مدال طلا به دست آورد. دو سال بعد، او در مسابقات قهرمانی جهان و دبی،  285 کیلو گرم را و در بازی های پارا آسیایی اینچئون کره 290 کیلوگرم را  ثبت کرد.
در ریو، این وزنه بردار 28 ساله مقابل جمعیت پر سر و صدایی که در سالن جمع شده بودند تا شاهد لحظه تاریخی باشند و یک لحظه دست از شعار "ایران، ایران" برنمی داشتند، دوباره ثابت کرد  که هیچ چیز نمی تواند او را متوقف کند.
رحمان پس از رکورد شکنی گفت: بسیار خوشحالم و  افتخار می کنم که رکورد 300 کیلوگرم را شکستم و قویترین مرد پارالمپیک و جهان شدم.
 من می خواهم برای همه ی افراد دارای معلولیت که در خانه مانده اند و زندگی فعالی ندارند، و به ویژه برای جوانان منبع الهام باشم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار