اردبیل؛

هشت درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس آمارها هشت درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ انوشیروان محسنی بندپی افزود: براساس آمارها هشت درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند که ما در مراکز نگهداری بخش خصوصی از آنها نگهداری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 30 الی 40 درصد در سال‌های گذشته بر تعداد زنان سرپرست خانوار افزوده شده و با اجرای طرح جلوگیری از طلاق در استان‌ها سعی و تلاشمان بر این است تا در این بخش آسیب‌ها را کنترل کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم کلنگ‌زنی پروژه 45 واحدی خیران مسکن‌ساز اردبیل اظهار داشت: امروز شاهد یک کار بسیار خیرخواهانه توسط خیران مسکن‌ساز حضرت امیر(ع) استان هستیم به طوری که یک ساختمان 45 واحدی برای ادامه هدف بهزیستی که شامل زنان سرپرست خانوار٬ معلولان و خانواده‌های 2 معلول به بالا می‌شود کلنگ‌زنی شد.

محسنی بند پی افزود: سازمان بهزیستی کشور به نوبه خود از زحمت خیران مسکن‌ساز که در سطح کشور به ویژه استان اردبیل برای احداث مسکن به معلولان همت کرده در این راستا به معلولان کمک می‌کنند قدردان و شکرگزار بوده و نیز در سازمان بهزیستی بر اساس قانون کمک می‌کنیم که بر اساس اعتبارات یاری رسان خیران باشیم.

وی گفت: برای خانواده‌های 2 معلول به بالا 30 میلیون تومان کمک بلاعوض و برای خانوداه‌های دارای یک معلول و زنان سرپرست خانوار 8 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای خرید خانه اعطا می‌شود که سیاست سازمان بهزیستی کشور حمایت از معلولان جامعه در رابطه با احداث مسکن برای این افراد است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، جمعیت ، سالمندان ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.