شهرکرد؛

اختتامیه دهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمدار بیت

دهمین جشنواره منطقه ای شعر گویشی «تمدار بیت» با معرفی برگزیدگان در اردل به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ دهمین جشنواره منطقه ای شعر گویشی «تمدار بیت» مناطق زاگرس نشین کشور در آیینی با حضور مسئولان استانی و محلی و با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در فرهنگسرای اردل به کار خود پایان داد.

کیومرث عیسی بره، مرتضی خادمی، هادی مومنی، سید جمال داراب پور، مجید فرخوند، صادق امیری، مریم موسوی، سبزعلی قاسمی، احسان محمدی، وحید کیانیان، نیما ظفری، ساجده کردونی، مرتضی خدایگان، راضیه فولادوند و علی کولیوندزاده به عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: جشنواره شعر گویشی تمدار بیت با رویکرد حفظ میراث فرهنگی و آداب و رسوم و پاسداشت و ترویج گویش های بومی و محلی به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و این اداره کل برگزار شد.

جواد کارگران افزود: برای دهمین سال متوالی فراخوان جشنواره تمدار بیت برای استان های زاگرس نشین کشور ارسال شد که مورد اسقبال بی نظیر شاعران قرار گرفت.

وی با اشاره به ارسال ٤٥٧ اثر از ١٥٧ شاعر استان های خوزستان، لرستان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، ایلام و چهارمحال و بختیاری در دهمین جشنواره تمدار بیت اضافه کرد: ٨٦ اثر از این تعداد در بخش آیینی و ٣٧١ اثر در بخش آزاد این جشنواره حضور داشتند.

کارگران یادآور شد: این جشنواره در 2 بخش «آیینی» با اولویت موضوعات انتظار، فرهنگ ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، امام رضا (ع)، و اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، و بخش «آزاد» با اولویت آداب و سنن اقوام، در همه قالب ها برگزار شد.

گفتنی است: «تمدار بیت» نوعی شعر با گویش لری و بختیاری است که زنان قالیباف بر روی دار قالی، با گویش محلی خود آن را زمزمه می کنند.

اردل (مرکز شهرستان اردل) در فاصله 95 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.