اصفهان؛

آغاز جشنواره طراحی پوستر آتش نشانی در اصفهان

نخستین جشنواره طراحی پوستر آتش نشانی به مناسبت 'هفتم مهرماه، روز ایمنی و آتش نشانی' در اصفهان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این جشنواره که برای اولین بار در سطح شهر اصفهان برگزار می شود از علاقه مندان دعوت کرده است تا طراحی های خود را با موضوع 'آتش نشان کیست و آتش نشانی چیست' به همراه یک شعار یا توصیه ایمنی، به روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ارسال کنند.
پوسترهای طراحی شده در ابعاد 50 در 70 سانتی متر و با کیفیت 300 و فرمت psd مورد قبول است.
مهلت ارسال آثار تا 30 آبان ماه سال جاری اعلام شده است و 50 طرح برتر با نام طراح آن سر در ایستگاه های آتش نشانی شهر اصفهان نصب می شود.
هدایای نفرات برتر همزمان با جشن بزرگ خانواده های آتش نشانی اهدا خواهد شد.
هفتم مهرماه به نام روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.
هفتم مهر 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش دوباره هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه کردند که به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان منجر شد.
طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال 1379 توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تائید شد.
این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور هم چنین یادآوری حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است.
ایجاد زمینه های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه های ملی نیز از دیگر اهداف نامگذاری این روز است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.