وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

پیوند ایران و ارامنه یک دوستی محکم است

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران ارامنه و ایران حضور پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران ارامنه و ایران حضور پیدا کرد.

وی در خصوص تعامل و اظهار لطف ایرانیان به شهروندان ارامنه اظهار داشت: از گذشته جامعه ارمنی در کشور ایران حضور داشته و با نیروهای متخصص، درستکار و صدیق فعالیت داشته است. وجود کلیسای ارامنه که تاریخ آن به 1000 سال می‌رسد، نشان از عمق روابط دو کشور است. خوشبختانه در طول 1000 سال گذشته ارامنه پس از پراکندگی اقامت در شهرهای ایران به تمرکز رسیدند و رابطه خوبی بین آنها و ایرانیان شکل گرفته است.

جنتی در ادامه اظهار کرد: ارامنه در رشته های مختلف معماری ، فنی  و تکنیکی، فیلم سازی و هنرهای نمایشی، موسیقی  و غیره شخصیتهای  بسیار مهمی داشته‌اند و حضور آنها در ایران و فعالیت آنها با افتخارات درخشانی همراه بوده است.

وی با اشاره به دوستی و برادری ارامنه و ایرانیان گفت: پیوند ایران و ارامنه یک دوستی محکم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توافقنامه‌ها و کمیسیون مشترک ایران و ارامنه گفت: کمیسیون مشترکی  که بین این کشورها تشکیل شده با حضور نمایندگان حوزه مختلف و ما طبق موافقت نامه های مشترکی که داریم تلاش میکنیم، در حوزه های مختلف بخصوص چاپ و نشر کتاب، اعزام گروههای موسیقی و گروههای نمایشی، تبادل بین فعالیت‌های دانشگاهی و غیره، ارتباط نزدیک بین این دو کشور به ویژه در خصوص  فعالیت‌های دانشگاهی برقرار کنیم. اراده  سیاستهای ایران و ارامنه بر تقویت این همکاری‌هاست.

جنتی با اشاره به تعامل با وزیر فرهنگ ارمنستان گفت: امیدوارم این تعامل گسترده‌تر شود و ادامه یابد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه آلیک گفت: تا کنون زمینه فارسی این روزنامه را نخوانده ام اما حالا دیگر انگیزه پیدا کردم که مطالعه کنم.

وی ضمن تبریک به روزنامه آلیک‌ و تبریک به مسئولان و کارمندان آن گفت: اتفاق بسیار خوبی است که در جشن 85 سالگی تاسیس این روزنامه  از مدیر مسئولان و روزنامه نگاران جهان دعوت شده است. این کار به تحکیم روزنامه نگاران ایرانی و ارمنی می انجامد.

وی در پایان در پاسخ به سوال یک خبرنگار ایرانی مبنی بر تفاوت چهره ایران با آنچه در رسانه های خارجی نمایش داده می‌شود، گفت: نمایندگان ارامنه در ادامه سفرشان بیشتر با فرهنگ و هنر ایرانی آشنا می‌شوند و متوجه می‌َشوند، آنچه که در رسانه ها به آنها نشان داده شده  تفاوت خواهد داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.