همدان؛

اعزام ۷۲ هزار مبلغ به مناطق مختلف استان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان از اعزام 72 هزار مبلغ به مناطق مختلف استان در طول سال خبر داد.

اعزام ۷۲ هزار مبلغ به مناطق مختلف استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام کیانی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۷۲ هزار مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام کردیم گفت: در ماه محرم و صفر فعالیت تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی در تکایا، حسینیه و مساجد استان، شهرستان، بخش و روستاهای همدان و تجمع‌های خیابانی در تاسوعا و عاشورا و برنامه‌های ویژه اربعین انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی و شاخص روحانیون مستقر در طرح هجرت نیز با سایر برنامه‌ها هماهنگی دارد، افزود: دوره‌های آموزشی برای ۳۴ هزار روحانی مستقر در طرح هجرت به طور کامل انجام شده است همچنین یک مرحله آموزش با موضوع اقتصاد مقاومتی برای روحانیون در نظر گرفته شده که تاکنون 198  نفر نیز در این دوره ثبت نام کرده‌اند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه  برنامه‌های اوقات فراغت و اعتکاف نیز به طور کامل انجام شده است، ادامه داد: همچنین برخی از برنامه‌ها نیز موعد اجرای آن فرا نرسیده است مانند جشنواره قرآنی که در دهه فجر برگزار خواهد شد و گفتمان‌های دینی مدارس که در نیمه دوم سال همزمان با آغاز سال تحصیلی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه  به دنبال اجرای الویت‌ها و رویکردهایی در بحث برنامه‌های تبلیغی هستیم خاطر نشان کرد: از جمله این برنامه های تبلیغی میتوان  به آسیب‌های اجتماعی مانند، طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، فساد اجتماعی، افزایش سن ازدواج و غیره اشاره کرد که هم اکنون جامعه با آن روبرو شده است. از این رو ضروری است که رویکردها و برنامه‌های خود را به سویی هدایت کنیم که بتوانیم با این آسیب‌ها مقابله کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه  دوره‌های آموزشی ا قتصاد مقاومتی برای گروه‌ها و نهادهای مختلف مانند روحانیان مستقر طرح هجرت، رؤسای اصناف و اتحادیه‌های صنفی، مدیران و کارشناسان صدا و سیما و... برگزار شد،ادامه داد: این سازمان بر اساس بررسی‌های انجام شده ، نیازهای استان و همچنین بضاعت و توان ورودی خود، حدود ۷۰ برنامه شاخص در طول سال داشته است .

حجت الاسلام کیانی اظهار با بیان اینکه در برخی از ایام سال متناسب با حوادث و رویدادهای غیر منتظره، برنامه‌هایی به برنامه‌های اصلی ما افزوده می‌شود. تصریح کرد:از برنامه‌های شاخص ۷۰ گانه، نزدیک به ۲۶ مورد به برنامه‌های قرآنی و ۴۵ مورد نیز مرتبط با برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی است که برخی از این برنامه‌ها به طور کامل و ۱۰۰ درصد انجام شده است و تعدادی نیز در حال اجرا است.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.