قم؛

۶۸ هزار مأموریت توسط اورژانس ۱۱۵ قم در سال گذشته

حسنی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: در سال ۹۴ مجموعا ۶۷ هزار و ۶۱۲ مأموریت توسط اورژانس ۱۱۵ قم انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی با ۳۹ پایگاه خدمات را به مردم ارائه می‌کنیم، که شامل ۲۰ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی است.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم بیان کرد: در طی سال گذشته دو پایگاه را به مجموعه پایگاه‌ها اضافه کردیم که تأثیر بسیاری در زمان رسیدن به سر صحنه‌ها را دارد.

وی افزود: اورژانس هوایی در قم به عنوان یک شاخص کشوری مطرح است و این بالگرد از نظر کمی و کیفی رتبه اول را در کشور دارد و خدمات اورژانس هوایی در کشور مورد تأیید بوده است.

حسنی ادامه داد: این اراده موجب شده تا زمان رسیدن بیمار و مصدوم به مراکز درمانی قم بتواند در سال گذشته رتبه نخست را در کشور کسب کند.

وی عنوان کرد:در انجام مأموریت‌های تصادفی ۲۶ هزار و ۶۹۹ نفر مصدوم شدند که ۱۵ هزار و ۲۶۵ نفر توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده و ۱۱ هزار و ۱۸۵ مورد نیز به صورت سرپایی درمانی شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم عنوان کرد: در سال گذشته متأسفانه ۱۵۹ مورد تصادف فوتی در صحنه داشته‌ایم که ۲۸ مورد مربوط به موتورسیکلت سوارها بوده است.

وی به سرعت انتقال مصدومان توسط عوامل اورژانس اشاره کرد و گفت: به دلیل سرعت انتقال و همچنین دقت نظر در ارائه خدمات اولیه اورژانس شاهد کمترین میزان تلفات هستیم.

در پایان  تصریح کرد: اورژانس قم در طی سال موارد متعددی زایمان در آمبولانس داشته که در سال گذشته ۱۲ مورد زایمان در آمبولانس یا منزل به دلیل شرایط اضطراری انجام شده که هم مادر و هم نوزاد سالم هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.