سمنان؛

طرح تولید مرغ سایز در استان سمنان آغاز شد

با اجرای طرح تولید مرغ سایز ، بهره وری تولید افزایش یافته و ریسک استفاده از دارو وباقیمانده داروهای مصرفی در گوشت مرغ کاهش می یابد.

طرح تولید  مرغ سایز در 400 واحد مرغداری گوشتی استان سمنان آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، معاون اداره نظارت بربهداشت اداره کل بهداشت استان  گفت: در اجرای طرح تولید مرغ سایز دوره پرورش حداکثر به 42روز کاهش می یابد.
 محسن بهرامی افزود : در حال جاضر مرغداران 55 تا 60 روز برای تولید مرغ زمان صرف میکنند که با اجرای این طرح علاوه بر صرفه جویی در زمان پرورش مرغ ،بهره وری تولید افزایش یافته و ریسک استفاده از دارو وباقیمانده داروهای مصرفی در گوشت مرغ کاهش می یابد.
بهرامی وزن مناسب گوشت مرغ را یک هزار و 200 تا یک هزار و 800 کیلوگرم عنوان  کردوخاطر نشان کرد : با اجرای طرح پرورش مرغ سایز دوره جوجه ریزی مرغداریها از چهار دوره در سال به شش دوره افزایش یافته و امکان جوجه ریزی تا 20 درصد مازاد بر پروانه بهره برداری مرغداری ها وجود دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون در 400 واحد پرورش مرغ گوشتی استان سمنان سالانه 26 میلیون قطعه جوجه ریزی میشود گفت:در صورت اجرای  طرح مرغ سایز ظرفیت جوجه ریزی مرغداری های استان به 40 میلیون قطعه درسال افزایش می یابد.
انتهای پیام/ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.