اصفهان؛

بزرگ‌ترین گردهمایی فارغ‌التحصیلان پزشکی در اصفهان

جشن هفتادمین سال تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامرضا اصغری رئیس دانشکده پزشکی اصفهان با اعلام این خبرگفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به‌ عنوان یکی از دانشگاه‌های طراز اول کشور است که هسته مرکزی آن با دانشکده پزشکی شکل داده شده است و برای حضور در این جشن حدود 2 هزار و 500 نفر از فارغ‌التحصیلان و هیأت علمی اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در این نشست اظهار داشت: برگزاری این‌گونه جشن‌ها علاوه بر تقویت رابطه میان فارغ‌التحصیلان و دانشگاه باعث می‌شود تا دانشجویان از تجربیات این افراد استفاده کنند تا در آینده خود موفق‌تر شوند.

محمدرضا صبری ادامه داد: در اوایل تأسیس دانشکده پزشکی این دانشکده با 9 هیئت‌علمی و فقط در رشته عمومی کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: هم‌اکنون این دانشکده با 470 عضو هیئت‌علمی که 110 نفر استاد، 140 نفر دانشیار و باقی آن‌ها استادیار هستند در 32 پژوهشکده و مرکز فوق تخصصی در حال فعالیت است.

صبری به 9 بیمارستان تحت نظر این دانشکده اشاره کرد گفت: بیمارستان الزهرا اصفهان با 750 تخت از جمله این بیمارستان‌ها است که در مجموعه پردیس دانشگاه واقع‌ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: کل دانشجویان این دانشکده 3 هزار و 600 نفراست که از این تعداد هزار و 900 دانشجو در رشته پزشکی عمومی، 380 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و پی اچ دی و 730دانشجو مقطع دکترای تخصصی بالینی، 45 دانشجو در مقطع فوق تخصصی، 10 دانشجو در مقطع فلوشیپ، 10 دانشجو در مقطع MPH و 600 دانشجو نیز در دانشکده پیراپزشکی را شامل می‌شوند.

محمدرضا صبری افزود: از ابتدای تاسیس تاکنون 14 هزار دانشجو رشته پزشکی عمومی و 4 هزار دانشجو در تخصصی که در مجموع 18 هزار نفر می‌شوند از این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی ادامه داد: تقدیر از 31 نفر از اساتید بالای 80 سال پزشکی، تکمیل موزه دانشکده پزشکی، ایجاد همبستگی علمی و فرهنگی بین نیروهای فرهیخته و فارغ‌التحصیلان دانشگاه اصفهان و بازخوانی تاریخی روند رشد علمی و فناوری در حوزه پزشکی استان اصفهان ازجمله اهداف این جشن است .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.