40 سال زندان و تبعید، سرانجام جیب بری مادر و دخترانش

یک مادر و دو دخترش به اتهام سوابق متعدد جیب بری در اتوبوس های شهری هرکدام به 40 سال زندان و تبعید محکوم شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی قبل زن جوانی با مراجعه به کلانتری به مأموران اعلام کرد که در اتوبوس شهری پول نقد داخل کیفش به سرقت رفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کیف زنی و جیب بری» و به دستور بازپرس ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور دادسرا در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعتي قبل درحاليكه سوار اتوبوس تندرو بوده یک زن میانسال و دو دختر جوان با همدستی يكديگر مبالغی وجه نقد از وی دزديدهاند.

وی ادامه داد: در خيابان سوار اتوبوس تندرو شدم تا به ولیعصر بروم اما وقتی اتوبوس به ايستگاه رسيد فهميدم پولهايی كه داخل كيفم بوده سرقت شده است.

ناخودآگاه ياد سه نفری افتادم كه در ايستگاه قبلی پياده شدند. يكی از آنها به بهانه كم بودن جا نزديكم آمد و دستش را به ميله‌ای كه جلوی صورتم بود گرفت و همزمان دو دختر دیگر به كيف دستيام نزديك شدند. همان موقع راننده ناگهان ترمز كرد و تعادلم را از دست دادم. چند لحظه بعد هم به ايستگاه رسيديم و آن سه نفر پياده شدند.علاوه بر اين زن در روزهای بعد چند نفر ديگر نيز كه در اتوبوسهای تندرو طعمه سارقان قرار گرفته بودند، به كلانتری رفتند و در اظهارات مشابهی اعلام كردند وسايل با ارزش داخل كيفشان مثل پول، جواهرات، تلفن همراه، دوربين عكاسی و... سرقت شده است. همه آنها در اتوبوسهای یک مسیر طعمه سارقان قرار گرفته بودند و از سويی بيشتر آنها به 3زن جوان مشكوك بودند و گفتند بهاحتمال زياد آنها در ازدحام داخل اتوبوس وسايلشان را سرقت كردهاند. اين موضوع از سرقتهای سريالی سارقان حكايت داشت.

سرانجام با انجام مراقبت های نامحسوس پلیسی، کارآگاهان با اطمینان از حضور تمامی اعضای گروه سارقان را که یک مادر و دو دخترش بودند دستگیر کردند.در بازرسی از مخفیگاه آنها ، علاوه بر کشف مقادیر زیادی از انواع گوشی های تلفن همراه مسروقه از جمله دو دستگاه گوشی تلفن همراه متعلق به شاکیان پرونده ، چندین دستگاه تبلت ، مدارک هویتی متعلق به سایر افراد ، کیف مردانه ، کیف زنانه و ... کشف شد.

اعضای این گروه از سارقان صراحتا به ده ها فقره جیب بری و سرقت گوشی تلفن همراه ( موبایل قاپی ) در مناطق مختلف شهر شیراز به ویژه مناطق مرکزی شهر اعتراف کردند. این پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. زن میانسال نزد قاضی شعبه 103 به 17 فقره جیب بری یکی از دخترانش به 10 مورد و دیگری به یک مورد اعتراف کرد. بدین ترتیب این مادر و دو دخترش هر کدام به 40 سال زندان که 5 سال تعزیری است و تبعید به سه نقطه ایران بندرعباس ، کردستان و سیستان و بلوچستان محکوم شدند.

منبع: خبرجنوب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.