سیستان وبلوچستان

هیچ دستگاه دولتی حق ایجاد ممنوعیت و محدودیت در مرز را ندارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ورود و خروج محصولات از مرز در محدوده اختیارات استانداری است و هر دستگاهی ممنوعیت و محدودیت در مرز اعمال کند باید پاسخگوی دستگاه قضایی باشد چون ایستادگی در مقابل سیاست های دولت محسوب می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان.،علی اوسط هاشمی در یازدهمین نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در زاهدان بر استقبال دستگاه های دولتی از سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: هیچ مدیری حق ندارد در مسیر سرمایه گذاری بخش خصوصی وقفه ایجاد کند.

وی تصریح کرد: دستگاه های دولتی سیستان و بلوچستان باید آمادگی استقبال از بخش خصوصی داشته باشند و با آغوشی باز از سرمایه گذاران استقبال کنند.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه های دولتی از فرصت پیش آمده در سیستان و بلوچستان برای جذب سرمایه داران بخش خصوصی استفاده کنند.

هاشمی با اشاره به ظرفیت استان برای سرمایه گذاری در بخش پسته گفت: بخش کورین و شهرستان خاش بهترین نقطه در جهان برای تولید پسته با کیفیت بسیار بالاست که باید از این ظرفیت بوجود آمده نهایت استفاده را کرد.

وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان ظرفیت بسیار زیادی برای تولید پسته به عنوان طلای سبز نه تنها در کشور بلکه در جهان را دارد و نباید از این ظرفیت و پتانسیل غافل شد.

وی افزود: پسته ایران برند جهانی دارد به طوری که صادرات 55 درصد این محصول استراتژیک متعلق به ایران است و سیستان و بلوچستان باید نقش و سهم خودش را در میان صادر کنندگان پسته مشخص کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اولویت های مهم استان در بخش دام گفت: 70 درصد دام وارداتی به استان باید توسط دامداران ما پرواربندی شود تا آنان نیز در سود وارد کردن دام شریک باشند.

هاشمی اظهار داشت: بهداشت دام و زیر ساخت های آن از اولویت های مهم سیستان و بلوچستان است.

وی تصریح کرد: واردات گاو به سیستان و بلوچستان باید به گونه ای برنامه ریزی شود که هیچ صدمه ای به نژادهای اصیل گاو دشتیاری و سیستانی وارد نشود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار