اراک؛

فردا بازدید تعدادی از نمایندگان از مراکز هسته‌ای اراک و اصفهان

فردا اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از رآکتور آب سنگین اراک و مرکز UCF اصفهان بازدید می کنند.

فردا بازدید تعدادی از نمایندگان از مراکز هسته‌ای اراک و اصفهان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قرار است فردا ۲۹ شهریور ماه از کارخانه غنی سازی و رآکتور آب سنگین اراک و مرکز UCF اصفهان بازدید انجام دهند.

  حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با اعلام اینکه وزارت امور خارجه موظف است گزارش اجرای سه ماهه کمیته برجام را به کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تقدیم کند اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی هم باید هر شش ماه یک‌بار پیشرفت برجام را به‌عنوان یک گزارش مدون به صحن علنی مجلس ارائه دهیم.

وی افزود: ما برای اینکه بتوانیم این گزارش شش‌ماهه را مطابق با وقایع اتفاق افتاده و حقایق موجود درصحنه عمل تهیه کنیم، یک بازدید از سایت غنی‌سازی در نطنز و سایت پیشرفته‌مان در فردو داشتیم و در 29 شهریورماه هم از دو مرکز هسته‌ای در استان مرکزی بازدید خواهیم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: یکی از این بازدیدها، کارخانه قطران یا کارخانه غنی‌سازی آب است که اصطلاحاً کارخانه تولید آب‌سنگین گفته می‌شود و دیگری هم راکتور آب‌سنگین اراک است که البته بعدازآن دیداری هم از کارخانه فرآوری که صنعت تبدیلی است در مرکز UCF اصفهان خواهیم داشت.

 وی با اشاره به کلنگ احداث فاز 2و3 نیروگاه اتمی بوشهر که در روزهای گذشته با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و بعضی دیگر از مسئولین زمین زده شد خاطرنشان کرد: این دو فاز هرکدام 1050 مگاوات برق در شبکه انرژی برق کشور وارد خواهند کرد و سرمایه‌گذاری آن 10 میلیارد دلار است که در مدت 10 سال قرار است تمام شود.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: با ساخت این نیروگاه‌ها، مقدار زیادی از آلودگی‌های زیست‌محیطی و مصرف سوخت‌های فسیلی جلوگیری می‌شود که ما سالانه حدود 22 میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در فاز اول روس‌ها قدری همراهی کردند که فعلاً مبلغ کمی برای شروع پروژه پرداخت خواهد شد معادل 5 میلیون دلار و سال آینده 185 میلیون دلار پرداخت می‌شود و مابقی هم به‌تدریج پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.