رشت؛

آغاز فصل صید پره ماهیان استخوانی دریای خزر

صید پره ماهیان استخوانی دریای خزر در شهرستان آستارا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛رئیس اداره شیلات آستارا گفت: 249 صیاد به صورت رسمی و قانونی با روش پره فصل تازه صید ماهیان استخوانی دریای خزر را آغاز کردند.

صادق خاصی‌پور افزود: صیادان آستارا و تالش هر ساله با توجه به شرایط آب و هوایی نسبت به دیگر شهرهای شمالی کشور 15 روز زودتر از زمان صید رسمی ماهیان استخوانی شروع به فعالیت می‌کنند و تا 15 فروردین سال بعد ادامه می دهند.

وی با بیان اینکه قطر سوراخ‌های تور پره به اندازه‌ای است که تنها ماهیان بالغ را صید می کند و در حفظ ذخایر آبزیستی و بچه ماهی بسیار موثر است اضافه کرد: عمده‌ترین ماهیانی که با روش پره صید می‌شوند کفال و سفید است

دریای خزر یکی از ارزشمندترین ذخایر ماهیان گرانبها در دنیا محسوب می‌شود و بیش از 78 گونه و 48 زیر گونه از 17 خانواده شناسایی شده که ماهیان خاویاری این دریاچه از شهرت جهانی برخوردار هستند.

ماهیان خاویاری، اردک‌ماهی، سوف، اسبله، ماهی‌سفید، کپور، کفال، زردپر، ماهی آزاد، قزل‌آلا، سیم‌ماهی، خارماهی، کیلکا، فیتوفاگ و گاو ماهی از بارزترین و سرشناس‌ترین ماهیانی هستند که در آب‌های نیلگون خزر زندگی می‌کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.