شوراهای فنی کشتی در آستانه تصمیمی بزرگ

اعضای شورای فنی کشتی آزاد و فرنگی طی هفته جاری باید با برگزاری نشستی ویژه، تکلیف مدیرفنی و سرمربی تیم‌های ملی را روشن کنند تا برنامه‌های پس از المپیک ریو نیز بطور رسمی آغاز و اجرایی شود.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون کشتی چندی پیش شوراهای فنی کشتی آزاد و فرنگی را با انتخاب اعضای جدید با تغییرات نسبتا بزرگی روبرو ساخت و در واقع ساختار جدید و متنوعی به این مجموعه تصمیم‌گیرنده داد.
 
حال با توجه به این تغییرات، اهالی کشتی در انتظار آن هستند تا شوراهای فنی بزودی تشکیل جلسه داده و تکلیف بسیاری از ابهامات و انتصابات در تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی را روشن کنند.
 
البته در این بین، اعضای شورای فنی کشتی فرنگی، مسئولیت سخت و سنگین‌تری نسبت به کشتی آزاد دارند، چراکه انتخاب جانشین مناسبی برای محمد بنا که فعلا قید همکاری با کشتی فرنگی را زده، آن هم  از جمع معدود گزینه‌های موجود، کار چندان ساده ای نیست. به ویژه آنکه محمد بنا در طول دوران حضورش در عرصه ملی به جز نتیجه ضعیفی که در المپیک ریو کسب شد، همواره با نتایج قابل قبول و مطلوبی همراه بوده است.
 
بدین ترتیب شورای فنی باید بزودی با تشکیل جلسه ای ویژه از بین گزینه‌هایی همچون جمشید خیرآبادی و حسن رنگرز و چند مربی دیگر، سرمربی تیم ملی را انتخاب کند. این در حالیست که برخی از اهالی کشتی همچنان بر گزینه حفظ و ابقای محمد بنا پافشاری می کنند و معتقدند او می تواند با اختیاراتی محدودتر از قبل و با توجه به فرایند انتخابی تیم ملی، همچنان در راس تیم بزرگسالان به کارش ادامه دهد. هر چند محمد بنا بارها در عمل ثابت کرده باید خودش تصمیم گیرنده اول و آخر باشد که این موضوع چندان مورد نظر و میل فدراسیون و اعضای شورای فنی نیست.
 
علاوه بر پیچیدگی‌های انتخاب سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی باید به بحث مدیرفنی این تیم نیز اشاره کرد. با کمال تعجب این انتخاب هم با توجه به گزینه های محدود، دست‌کمی از گزینش سرمربی ندارد و شورای فنی را با چالش زیادی همراه کرده است.
 
اما بر خلاف شرایطی که در کشتی فرنگی حکمفرماست، شورای فنی کشتی آزاد، کار چندان سختی ندارد، چراکه برای انتخاب سرمربی جدید و جانشین رسول خادم و حتی انتخاب مدیرفنی تیمهای ملی، دغدغه زیادی ندارد. تعداد گزینه‌های سرمربیگری رده های سنی مختلف در کشتی آزاد و حتی نفراتی که برای مدیریت فنی تیم ملی بزرگسالان در نظر اعضای شورای فنی هستند، آنقدر پرتعداد و متنوع هستند که می‌توان با کمی بحث و جدل فنی، بهترین و شایسته ترین نفرات را برای سرمربیگری و مدیریت فنی تیم ملی انتخاب کرد.
 
به هر حال شوراهای فنی کشتی آزاد و فرنگی در روزهای اخیر مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند و با توجه به پایان بازیهای المپیک ریو، باید با تصمیمی منطقی و آگاهانه، آغازگر فصل جدیدی برای کشتی ایران باشند.
 
منبع: مهر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار