توسعه مراکز و تجهیز فوریت های پزشکی اولویت اول اورژانس در جهت ارتقا خدمت رسانی

رییس فوریت های پزشکی کشور بیان کرد: نیروهای اورژانس علاوه بر کمک به سلامت مردم با روحیه جهادی خود در جهت آرامش بخشیدن به مردم نیز تلاش می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرحسین کولیوند رییس مرکز فوریت های پزشکی کشور در مراسم  چهل و یکمین سالروز تاسیس اورژانس که صبح امروز در سالن همایش های رازی برگزار شد، نقش اورژانس را در حفظ جان مردم و کاهش خسارت های وارده بسیار تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: در حال حاضر کمبود نیروی انسانی یکی از چالش های اصلی بوده که باید با تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص بتوان خدمات اورژانس را ارتقا داد. 

وی استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، حمایت از پایان نامه ها و ایجاد مراکز مناسب برای فوریت های پزشکی را برای کاهش تلفات ضروری خواند و گفت: همراهی بخش های درون سازمانی و برون سازمانی برای ایجاد آرامش و رسیدن به نقطه مطلوب خدمت رسانی لازم است. 

وی با اشاره به اهمیت حمایت مسئولین و همکاران برای رسیدن به نقطه مطلوب فعالیت‌های اورژانس اظهار داشت: هر یک از کارکنان اورژانس باید با نشاط و روحیه جهادی کار کنند چرا که در بسیاری مواقع با ورود به صحنه‌های دلخراش و مشاهده مصدومین علاوه بر کمک به حادثه‌دیدگان باید موجب آرامش خاطر بیمار و همراهان وی نیز بشوند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت از لحاظ ساختاری، تقویت تجهیزات، پدافند غیر عامل ناوگان‌ها و ... حمایت بسیاری در راستای ارتقای خدمات اورژانس داشتند گفت: در اورژانس نیز مشکلاتی وجود دارد که با توسعه مراکز و تجهیز ساختمان‌های فوریت‌های پزشکی به عنوان اولویت اول و پس از آن افزایش ناوگان‌ها در جهت کاهش این مشکلات تلاش می‌کنیم.

کولیوند یادآور شد: توسعه امداد هوایی نیز به زودی اجرا می‌شود و همه این اقدامات در راستای تغییر ساختار اورژانس و تبدیل آن به سازمانی فعالی و پویا است.

در ادامه کولیوند در جمع خبرنگاران، با اشاره به وجود 2هزار و 190 پایگاه اورژانس در کشور، سه هزار و 500 دستگاه آمبولانس، بیش از 13 هزار نیروی انسانی بیان کرد: متوسط زمان رسیدن به حوادث جاده ای 14 دقیقه، در شهرهای کوچک 8 دقیقه و در کلان شهرها 4 دقیقه و نیم است که در برخی موارد به دلیل ترافیک رسیدن اورژانس در این مدت زمان محقق نمی شود. 

وی استفاده از موتورآمبولانس را یکی از راه کارهای اصلی در راستای کنترل ترافیک خواند و افزود: برای حل مشکلات ترافیکی موتور آمبولانس با ارائه خدمات اولیه اقدام موثری بوده و باتوجه به اینکه فقط حدود 30 درصد درخواست های اورژانس به اعزام به بیمارستان ختم می شود، موتور کمک خوبی به مردم و حتی اقتصاد مقاومتی است. 

وی با اشاره به افزایش 200 دستگاه موتور آمبولانس در دو ماه آینده ، ادامه داد: در راستای توسعه اقدامات اورژانس، هفته آینده نیز 30 دستگاه مرکز آمبولانس در معابر عمومی پرحادثه و پرترافیک مستقر می شوند. 

کولیوند از راه اندازی 7 پایگاه هوایی برای کمک به مصدومین به ویژه در حوادث ترافیکی خبرداد و گفت: این بالگردهای هوایی علاوه بر پزشک، از دستگاه ها و تکنولوژی های جدید نیز برای ارائه خدمات بهتر برخوردار است. 

وی ایجاد یک دانشگاه مستقل مربوط به آموزش پرسنل توسط خود مرکز فوریت های پزشکی را ضروری خواند و اذعان کرد: در صورت تربیت کاردان و پزشک تحت نظر اورژانس، آموزش دانش آکادمیک تر و هم چنین عملیاتی تر می شود. 

رییس مرکز فوریت های پزشکی کشور یادآور شد: ما در راستای ارتقا کیفیت خدمات، به دنبال تبدیل فوریت های پزشکی به سازمانی فعال و پویا هستیم .


انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار