آبادان؛

صعود ۳۰ پله ای حوزه نهضت سوادآموزی آبادان در خوزستان

۳۰ پله حوزه نهضت سوادآموزی آبادان در استان خوزستان طی سال جاری صعود کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛علوانیان رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان در جلسه شورای آموزش و پرورش آبادان ، آموزش و پرورش را رکن، پایه، حافظ و موجب غنی سازی فرهنگی کشور خواند و گفت: آموزش تنهاترین و بهترین راه برای توسعه هر کشور به شمار می رود و کشورهای آگاه در این زمینه، توجه به آموزش و پرورش را به عنوان مهمترین عامل توسعه کشور در دستور کار خود قرار داده اند.

جواد علوانیان افزود: امید می رود این دیدگاه برای تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور و شهرستان نیز وجود داشته باشد و برای رسیدن به این مهم و رشد علمی دانش آموزان در جهت تقویت فرهنگیان بکوشند.

وی با قدردانی از تمامی اعضای این شورا که با همت و تلاش خود سبب شدن تا این شورا عنوان شورای برتر را در سطح استان خوزستان کسب کند، گفت: در گزارشی که سال ۹۳ از وضعیت آموزش و پرورش به اعضای شورای آموزش و پرورش ارائه شد، شاخص ما در امتحانات نهایی خردادماه رتبه ۲۷ استان خوزستان بود ضمن آنکه درصد قبولی دانش آموزان ما ۱۶.۸ و میانگین نمره برگه امتحانی ۸.۸۵ بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان با اشاره به درصد قبولی ۶۴.۷۷ و میانگین نمره برگه ۹.۳۰ در سال ۹۴ یادآور شد: با توجه به رشد مثبت ۴۵ درصدی درشاخص های یاد شده، در سال ۹۴ توانستیم رتبه ۲۱ استان را به دست آوریم.

علوانیان رتبه امسال شهر در شاخص قبولی خردادماه در سطح استان را رتبه ۱۸ عنوان کرد و گفت: رشد ۴۱ درصدی شاخص قبولی در سال جاری مرهون تلاشهای آموزگاران و مدیران مدارس است که جای قدردانی دارد.

وی، با اشاره به رتبه ۳۸ آبادان در حوزه نهضت سواد آموزی در میان ۴۰ شهر استان خوزستان در سال ۹۳، افزود: در سال جاری این رتبه با ۳۰ پله صعود به رقم هشت رسید.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان با بیان اینکه ۲۶۳ مدرسه و مرکز آموزشی در شهرستان وجود دارد، گفت: تاکنون ۴۸ هزار دانش آموز در سه مقطع تحصیلی برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده اند.

وی افزود: اداره آموزش و پرورش آبادان همچنین در بخش فعالیت های فرهنگی، هنری، ورزشی و امور تربیتی نیز در سال ۹۳ رتبه ۱۷ را داشت که امسال به جایگاه نهم رسیدیم.

علوانیان گفت: به همت مسئولان شهرستان، ۸۰ درصد از مدارس آبادان برای سال تحصیلی جدید تعمیر، تجهیز و زیبا سازی شدند.

وی افزود: در آبادان با کمبود ۷۰۰ نیروی انسانی مواجه هستیم که ۲۰۳ نفر آنان مربوط به مقطع ابتدایی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: در سطح شهر آبادان نیز حدود ۵۰ کلاس ابتدایی بدون معلم مانده است که با روش های گفته شده سعی خواهیم کرد این کمبودها را رفع کنیم.

علوانیان افزود: در مقطع متوسطه نیز در رشته ادبیات فارسی مشکلاتی وجود دارد که برای پر کردن این کلاس ها روش هایی را نیز به کار خواهیم گرفت، البته در مقطع متوسطه دوم هیچ مشکل و کمبودی به لحاظ آموزگار وجود ندارد.

وی ، با اشاره به سیاست دولت بر توجه به رشته های فنی و کاردانش عنوان کرد: تاکنون ۴۲ درصد از دانش آموزان متوسطه ما در این رشته مشغول به تحصیل شده اند که در تلاش هستیم تا این رقم را به ۵۰ درصد برسانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.