بیرجند؛

دهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی در حال برگزاری است

دهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با اجرای 10 اثر منتخب این جشنواره در بیرجند در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اثر منتخب این جشنواره از امروز به مدت سه روز در بیرجند به روی صحنه می رود و یک یا دو اثر برگزیده استانی به جشنواره فجر راه می یابد.

احمد محبی افزود:محل اجرای نمایش نامه های منتخب استانی سالن گلبانگ علامه فرزان و پلاتوی استاد عبداللهی بیرجند می باشد.

وی گفت:در روز نخست ، نمایشنامه سفر طولانی و تکراری از شهرستان بیرجند به نویسندگی و کارگردانی هادی ارضی به روی صحنه می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: همچنین نمایشنامه باغ انگور از شهرستان طبس اثر حسین ابراهیمی و به کارگردانی امیرضا هنرمند نیز اجرا می شود.

احمد محبی گفت: نمایشنامه لانگ شات از شهرستان بیرجند نوشته نوید ایزدیار و با کارگردانی مشترک پیام آذر پونه و علی حمیدیان فر و ناک اوت از شهرستان بیرجند اثر محسن حسین زاده و به کارگردانی میثم صدرا اجرا خواهد شد.

وی افزود:در روز دوم، نمایش نامه صندلی چرخ دار از شهرستان سرایان، نوشته احسان ناجی و کارگردانی حسین پرتوی ، تونل از شهرستان طبس اثر احسان ناجی و با کارگردانی گروهی ، نمایش در می زنند از شهرستان بیرجند نوشته و کارگردانی سید رضا قالیبافان و ملکه موریانه ها از شهرستان بیرجند نوشته صحرا رمضانیان و به کارگردانی عارف موحد به روی صحنه می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت:

روز دوشنبه بیست و نهم شهریور ماه نمایشنامه نقطه ته خط، اثر مشترک سید محمد حسین خراشادی زاده، سید فرید فرساد، مهدی مسروری و مرتضی مرتوضی و به کارگردانی سید فرید فرساد و نیز اثر مرگ شور از شهرستان فردوس به نویسندگی و کارگردانی حسین ابراهیمی اجرا می شود.

احمد محبی افزود: مراسم اختتامیه دهمین جشنواره تئاتر استان، دوشنبه شب ساعت 20 در سالن علامه فرزان این اداره کل برگزار می شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.