قزوین؛

کاهش استقبال دانش آموزان از هنرستانها

استقبال دانش آموزان ازهنرستانها نسبت به پارسال ، 6 درصد کاهش یافته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رییس اداره فنی – حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش استان ،آمار امسال دانش اموزان ثبت نام شده در هنرستانهای استان را 8 هزار و 723 نفر اعلام کرد .

ساسان شهری  گفت : پارسال 11 هزار و 866 دانش آموزدر هنرستانها تحصیل کردند که  بالغ بر 8 هزار نفر آنان پسر بودند .

وی با بیان اینکه 110 هنرستان در استان فعال است گفت : از این تعداد 31 هنرستان فنی – حرفه ای و 79 هنرستان کار و دانش است .

به گفته رییس اداره فنی – حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش استان ، در مجموع 64 هنرستان پسرانه است .

شهری گفت : 28 رشته فنی حرفه ای و 52 رشته کار و دانش در هنرستانها اموزش داده می شود. .

وی افزود : تاسسیسات بهداشتی ، طراحی صفحات وب ، تولید چند رسانه ای ، حسابداری ، گرافیک کامپیوتری ، طراحی دوخت لباس زنانه ، مدیریت خانواده از جمله رشته های کار و دانش نام برد .

رییس اداره فنی – حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش استان همچنین گفت : الکترونیک ، صنایع چوب ، صنایع شیمیایی ، تربیت بدنی ، صنایع غذایی ، کودکیاری ، نقاشی  از جمله رشته های فنی حرفه ای است .

شهری در ادامه از راه اندازی رشته مکاترونیک ویژه پسران در هنرستان شهید چمران قزوین خبر داد و گفت : این رشته فقط در 5 هنرستان کشور آموزش داده می شود .

رییس اداره فنی – حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش استان  اضافه کرد : رشته های صنایع دستی ، طراحی و نقاشی فرش و هنر فرش ویژه دختران ، رشته معدن ویژه پسران ، رشته های فتو گرافیک و معماری داخلی ویژه دختران و پسران از دیگر رشته های جدید است .

وی در ادامه از راه اندازی هنرستان دخترانه  هنرهای زیبا برای اولین بار در استان خبر داد و گفت : این هنرستان در شته های سینما ، نمایش ، موسیقی و انیمیشن هنرجو می پذیرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.