مهاباد؛

سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس ، بزودی به مهاباد

جمعی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مهر ماه ، به مهاباد سفر خواهند کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مشکلات بخش کشاورزی و لزوم ارائه راهکارهای عملی برای کمک به احیای دریاچه ارومیه، اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامیرا برآن داشت تا ماه آینده مهمان استان آذربایجان غربی و شهرستان مهاباد باشند.

 نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب مهاباد گفت : بنده به عنوان عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامیاز 23 نفر از اعضای هیئت رئیسه این کمیسیون دعوت کردم تا برای مشاهده و کمک به رفع معضلات کشاورزی آذربایجان غربی و بویژه شهرستان مهاباد از اراضی کشاورزی استان دیدن کنند.

محمودزاده افزود : این افراد هفتم تا نهم مهر در استان حضور خواهند داشت و هشتم مهر از اراضی کشاورزی شهرستان مهاباد بازدید میکنند.

در ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب راهکارهای عملی برای ذخیره منابع آبی در راستای ساماندهی حقابه اراضی کشاورزی و احیای دریاچه ارومیه بررسی شد.

مدیر امور آب شهرستان مهاباد گفت : در این شهرستان بیش از 5 هزار حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد که از اول امسال تاکنون 133 چاه ، پر شده و 40 چاه هم در دست بررسی است.

محمد عبداللهی افزود : بیشتر چاههای در حال بررسی یا شاکی خصوصی دارند یا در بستر منابع آبی حفر شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهابادهم گفت : در کنار ایجاد سیستم نوین آبیاری در 5000 هکتاراز اراضی شهرستان مهاباد ، تغییر الگوی کشت هم در اراضی این شهرستان اجرا شده است.

کلیجی افزود : در شهرستان مهاباد 81 هزار هکتار زمین زراعی و باغی وجود دارد که از این تعداد 25 هزار هکتار آبی و بقیه دیم است.

برنامه ریزی و استفاده از الگوی صحیح مصرف آب علاوه بر بهبود منابع آبی ، زمینه احیای دریاچه ارومیه را نیز فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سفر ، اعضای ، کمیسیون ، کشاورزی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.